Kapitel åtta

Jag kunde knappt tänka, inte andas heller. Hade det verkligen precis hänt? Jag visste ju att folk visste vem jag var eftersom det var på nyheterna, men jag hade inte trott att någon skulle känna igen mig så lätt och fråga om jag var jag. Jag tog upp mobilen och ringde Angy. Tonerna gick fram, men hon svarade inte. Jag la på och gick in i köpscentret på jakt efter en butik där man kunde köpa en dator. Det tog ett tag innan jag hittade en. När jag kom in i butiken kom det direkt fram en kille och frågade om jag ville ha hjälp.
- Ja tack, svarade jag. Jag skulle behöva köpa en dator.
Han nickade.
- Vad för slags dator?
Jag kollade förvirrat omkring och undrade vad det fanns för olika.
- Eh... jag vet inte, sa jag ärligt.
- Okej, vill du ha en med kamera? Jag chansar på att du vill ha en bärbar? Kanske en macbook?
Jag hade inte en aning. Jag visste ingenting om datorer. Det jag visste någonting om var kläder, jag kunde det mesta om kläder. Vi stod och pratade länge, eller han pratade och jag lyssnade. Tillslut gick jag därifrån med en svart dator med kamera, en internetgrej och några andra grejor. Jag gick vidare och utforskade köpcentret. Jag gick in i många klädaffärer och hittade massor med snygga kläder, som jag även köpte. Bland annat ett par svarta ursnygga högklackade skor, en lila hoodtröja och massa med snygga linnen. När jag efter några timmar slog mig ner i en Mcdonalds restaurang var jag jättetrött och hungrig. Jag hade beställt chicken Mcnuggets och satt nu och knapprade på dom och stirrade ut i tomma intet. Jag hörde fnitter och ett skrik, så jag hoppade till. Jag vände snabbt huvudet ditåt och såg en stor folkmassa som stod runt något. Eller någon. Efter att jag suttit och kollat ditåt ett tag såg jag att det var en kille i mitten av ringen. De flesta omkring honom var tjejer och dom skrek, grät och fnittrade om vart annat. Jag hade ingen aning om vad som stod på och orkade inte riktigt bry mig. Men killen som stod i mitten var söt. Han hade brunt kort,  fint slarvigt hår och han log eller skrattade hela tiden. Jag satt och kollade på killen och gruppen medans jag åt och önskade att jag var en utav dom.
- Gillar du Justin Bieber?
Jag hoppade till av rädsla och vände chockat mitt huvud mot rösten. Det var en brun hårig tjej. Hon hade uppsatt hår och knappt något smink alls. Hon var söt.
- Vem? frågade jag och vände blicken mot killen igen.
- Justin Bieber. Killen därborta med massa tjejer runt omkring sig.
Jag ryckte på axlarna.
- Jag vet inte. Vet inte vem han är, sa jag och fortsatte kolla på killen som tydligen hette Justin.
- Va!? utbrast tjejen brevid mig.
Hon hade suttit sig ner vid samma bord som mig och kollade nu chockat på mig. Jag skakade på huvudet.
- Oj. Han är superbäst! Jag älskar honom.
Jag kollade på henne.
- Men om du älskar honom... Jag tvekade och fortsatte sen med, medans jag vänt huvudet mot Justin... Borde inte du vara därborta med resten utav tjejerna?
Hon skakade på huvudet och log.
- Nej, han är snart klar med alla de dära fansen och då tar han tag i Kenny och kommer hit, berättade hon.
- Vem är Kenny? frågade jag.
Jag satt och kollade på tjejen där hon satt och log.
- Kenny är Justins typ livvakt. Han är asgrym. Förresten... mitt namn är Caitlin.
- Hej, jag heter Tracey, berättade jag och log.

Kapitel åtta :) Nu kom han in i bilden och det gjorde även Caitlin. Jag vill egentligen inte skriva som alla andra och ha med allihopa, men det blir mycket roligare om dom är med? Eller hur? Eller vad tycker ni? :)
Kommentera och berätta vad ni tycker :)
Tack så länge <3 :)

Kommentarer
Postat av: elin

asbra! :D när kommer nästa? :)

2011-04-18 @ 23:10:17
Postat av: Sara

Skit bra det var också roligt när hon sa att hon inte visste vem Justin bieber var

2011-04-19 @ 01:05:01
URL: http://justinbieberfeverstories.blogg.se/
Postat av: Stina

Meeer

2011-04-19 @ 02:14:03
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Stina

Meeer

2011-04-19 @ 11:03:23
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: elin

så sjukt bra novell!

2011-04-19 @ 12:46:37
Postat av: Kajsa

Det var asbra! Det blir trovärdigare om dem är med! //Kajsa :D

2011-04-19 @ 13:29:13
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Anonym

novellen är jättebra

2011-04-19 @ 18:07:02
Postat av: Madde

Sjukt bra seiöst. Borde ha bilder som passar till inlägget! Meer!

2011-04-20 @ 03:05:19
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback