Kapitel elva

  
[Tryck på bilderna för att se dom stora]

Dom släppte av mig vid entrén och det kändes skönt att komma ut i den friska luften. Bilturen hit hade varit extremt jobbig. Jag hade suttit och varit spänd hela vägen medns Caitlin och Justin frågat om och om igen vad som hänt. Jag hade inte berättat något, bara att min lillasyster var ledsen och att jag behövde ringa henne. Innan jag hoppade ut ur bilen hade vi bytt nummer, så dom var alltså mina första vänner här i L.A. Coolt.  Jag sprang in på hotellet och mot hissarna, jag såg Bridget i receptionen och vinkade till henne. Jag tänkte snabbt att hon alltid jobbade och att HON egentligen är/var min första vän. Jag log ett litet leende och tryckte på hissen. Den plingade till och jag gick in och tryckte på 8an. När jag kommit upp och in på mitt rum la jag alla mina påsar försiktigt på sängen och sedan tog jag upp mobilen och ringde Angy. Tonerna gick fram men hon svarade inte.
- Va fan! skrek jag.
Jag kollade mig chockat omkring. Hade jag precis svurit? Omg, vad hände med mig? Jag hade varit här i knappt en dag och jag svor redan. Hjälp! tänkte jag skräckslaget.
Jag tog med mig mobilen ut på balkonen och ringde igen. Denna gången svarade hon. Hon lät andfådd på rösten.
- Tracey!
- Vad händer? Vad har hänt?
Jag kollade ut över vattnet och såg att jag hade haft rätt, solen gick ner på denna här sidan. Det var jättevackert. Himlen var ljus och blandad med massa färger. Jag tog mobilen från örat och kollade vad klockan var. Halv åtta.
- Mamma... började hon, men hon avbröt sig.
- Jag hörde det förra gången. Vad är det med Mamma? frågade jag lite irriterat.
Jag suckade och gick in igen. Jag drog igen dörren och kollade mig omkring. Detta stället behövde fräschas up och även bli stylat. Det var väldigt ljusa färger över allt, lite starka färger skulle inte skada. Eller guld kanske, det skulle nog vara fint, tänkte jag.
- Angy?
Hon hade fortfarande inte sagt något.
- Mamma var hos doktorn igår. Och... eh... Bli inte uppspelt eller arg nu, okej? bad hon.
- Jag ska försöka, sa jag.
- Nej Trac! Du måste lova!
- Okej, okej. Jag lovar.
Medans jag väntade på att hon skulle berätta vad som stod på tog jag mina klädpåsar och gick in i min nya garderob. Jag öppnade dörren och var beredd på en pytteliten garderob, men istället såg jag en ganska stor garderob med mycket plats. Jag log och gav ifrån mig ett litet "ååh".
- Vad är det? frågade Angy.
- Eh... Inget egentligen. Bara min garderob, berättade jag och log.
- Aha. Men okej, Trac... Mamma är...
Hon tystnade igen.
- Herregud Angy! Bara ut med det! Mamma är vadå!? sa jag och suckade trött.
- Mamma är gravid, sa hon lågt. Det var knappt så att jag hörde henne.
- Va!? Skojar du eller!? sa jag glatt.
Omg, jag skulle bli storasyster igen! Iiiigh vad kul!
- Nej, men ropa inte hej än, sa hon och nu grät hon igen.
- Varför inte? Vad är det dåliga med att vi ska få ett syskon? Lite synd är det ju att jag inte bor i Italien mer er längre, men jag kommer ju och hälsar på. Tror jag.
- Trac. Mamma är gravid, men det är inte pappas barn, sa Angy bestämt. Inga tårar, ingenting. Bara rakt på sak.
- VA!? skrek jag och satte handen för munnen.
Drev hon med mig eller? Vadå inte pappas barn? Det är klart det måste vara pappas barn? Mamma skulle väl aldrig vara otrogen? Hon kanske bar på nästa Jesus?
- Vad menar du? Hur vet du eller ni att det inte är pappas barn? frågade jag.
Jag stod med mina nya kläder i min nya garderob och jag blev alldeles yr. Jag satte mig ner på golvet. Det var en mjuk ljusblå matta som golv. Otroligt skönt att sitta på.
- Jag vet det för att när de berättade för mig så berättade de även att de... Varning för äckliga detaljer...
Jag skrattade åt den kommentaren och kände på mig vad hon skulle säga.
-...inte haft sex med varandra. De berättade att barnet inte var pappas.
- Oj. Men vem är det då? Asså pappan till barnet? och vad ska säga till folket? frågade jag chockat.
- Det sa dom inte. Inget av det.
Jag suckade. Mitt liv var en total katastrof.


Oj, oj, oj. Kolla där. Vad hände där? ;D haha. Jag lyckades fixa bilder. Solnedgången är då hon står ute på balkongen och den andra är när hon står i garderoben och får nyheterna av Angy, tänk er att håller en telefon i andra handen ;D Men hon ser iallafall sån ut, chockad liksom :) Ignorera även bilderna bakom henne på den bilden, dom ska inte vara där xD haha.
Nå vad tycker ni? Bra? Dåligt? :) Kommentera och berätta vad ni tycker. Glöm inte att vara ärliga :)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det är jättebra!!!!!!! Längtar som vanligt till nästa!! :) //Kajsa :D

2011-04-24 @ 20:31:22
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Stina

jätte bra meeer :)

2011-04-24 @ 23:08:17
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera! :) Jätte grymt! :D

2011-04-24 @ 23:33:58
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: jenny

du skriver jättebra! :D

2011-04-25 @ 09:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback