Kapitel fjorton

När vi kom upp på mitt rum gick jag direkt fram till påsen med datorn och tog fram den och satte mig på sängen med den. Jag tog upp en bruksanvisning och började läsa eller skumma igenom den.
- När flyttade du hit? frågade Justin och kollade sig omkring.
Jag kollade mig omkring jag med.
- Eh... Idag. Imorse typ.
- VA!? Flyttade du HIT eller flyttade du till L.A. idag?
Jag kollade på honom, han såg rätt chockad ut.
- Till L.A.. Jag kom typ vid... eh, jag vet inte vad klockan var. Men nu känns det som jag varit här i evigheter, sa jag och log.
- Oj. Wow, han lät rejält chockad.
Jag skrattade.
- Och det är okej om du tycker att det inte är speciellt hemtrevligt och fint här.
- Vad menar du?
Han höjde ett ögonbryn.
- Ja, det är väldigt hotelrum:igt. Men jag ska fixa det med lite färger och sånt, sa jag och log mot rummet.
- Hmm...
Jag log igen.
- Kunde du hjälpa mig med? sa jag och försökte göra ett änglaface.
Jag tror inte det gick så bra för han började skratta, så jag gav upp det och skrattade jag med.
- Självklart, det sa jag ju.
Han kom fram och satte sig brevid mig. Han tog datorn och kartongen från mig och tog upp någonting. En sladd. Han gick och stoppade in den i väggen och sen in i datorn.
- Om du inte visste det så behöver datorn energi, det är det laddaren är till för, sa han och blinkade mot mig.
Jag skrattade.
- Jag vet.
Han satte på datorn och började fixa massa saker. Jag kollade på utan att säga någonting. Ibland stannade han upp i det han gjorde och berättade vad han gjorde. Inte för att jag förstod något av det.
- Hur kan du allt det här? frågade jag.
Han ryckte på axlarna.
- Hur kan du dansa? frågade han tillbaka.
- Jag lärde mig det.
- Precis.
Jag kollade surt på honom, men började sedan att skratta. Han skrattade också. Jag hade bara känt Justin i några timmar, men det kändes som jag känt honom jättelänge. Jag berättade det för honom. Han nickade.
- Jag håller med, det är liksom inte svårt att snacka eller umgås med dig som med vissa andra, sa han och log.
Jag nickade. Han kollade på mig och log brett.
- Nu är det färdigt. Nu ska vi skaffa dig en twitter.
*knack, knack*. Vi kollade båda på dörren. Men vi reagerade inte. *Knack, knack*
- Vi borde nog öppna, sa Justin men fortsatte kolla på dörren.
Jag nickade långsamt, men reste mig inte.
- Hallå? Är det nån där? ropade en mans röst utanför dörren.
Jag nickade igen. Denna gången reste jag mig långsamt och gick mot dörren. Jag fick ett leende på läpparna och världens bästa idé i huvudet. Det knackade igen och jag hörde någon, förmodligen killen med maten sucka utanför. Innan hans sista knackning ryckte jag upp dörren och killen utanför hoppade högt av rädsla och han tappade även sin telefon som han hade i ena handen. Hans ögon var stora som golfbollar och jag vek mig av skratt. Från sängen hördes med skratt och jag chansade på att det var Justin som skrattade.
- Er mat, sa han surt och sträckte fram våra kycklingsallader och två Coca Cola-burkar.
Jag skrattade ännu mera och var tvungen att sätta mig ner. Justin kom leendes fram och tog emot maten, sen började han också skratta. Inte lika mycket som mig, men han skrattade.
- Tack så mycket, sa jag mellan skratten där jag satt och sedan stängde jag dörren.
- Du är knäpp, vet du det? frågade han. Men I like it, det är roligt att ha humor och kunna med att göra något sånt här.
Jag hade slutat skratta nu, men jag satt fortfarande på golvet och log för mig själv.
- Kom nu så äter vi, sa han och sträckte ut sin hand så att jag skulle kunna ta den och få hjälp upp.
- Tack, sa jag och drog mig upp med hjälp av hans hand.
Vi gick in i mitt vardagsrum och satte oss i soffan. Vi satte på TVn som satt på väggen framför soffan och började äta.
- Hey! Vet du vad jag precis kom på?
- Aye! Nä, Vadå?
Han kollade på mig från sidan och jag log stort när jag kollade tillbaka på honom.
- Jag har två TV-apparater alldeles för mig själv! En här och en mitt emot sängen därinne, sa jag och pekade på sängen.
Man såg inte TVn för väggen var i vägen, men vi båda visste att den fanns där.
Justin vek sig av skratt och hostade när han satte maten i halsen.
- Coolt asså! sa han och fortsatte skratta.


Sådär. Kapitel fjorton :) Inga två kapitel idag inte och inte heller några bilder, men jag har inte tid. Min syster vill ha datorn och ja... Hon skulle haft den för 20 minuter sen (a) He. Men jag höll kvar den för att kunna skriva in detta iallafall :)
Bra/dåligt? Kommentera vad ni tycker och glöm inte att vara ärliga :) <3

Kommentarer
Postat av: Stina

Jätte bra mer

2011-04-28 @ 23:11:58
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Braaa! :) Längtar till nästaa! :))

2011-04-28 @ 23:44:26
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Superbra!! //Kajsa :D

2011-04-29 @ 06:44:05
URL: http://minanovelller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback