Kapitel fyra

När flygplanet gungade till vaknade jag och kollade mig omkring. Oj, jag hade visst somnat. I hörlurarna spelades låten So sick med Ne-Yo. Jag log. Jag kollade mig omkring igen och såg att alla knäppte fast sina bälten. Vad betydde det?  Jag gjorde likadant och fortsatte se mig omkring förvirrat. När jag efter ett tag tittande ändå inte fattade stängde jag av musiken och skulle precis fråga mannen brevid mig vad som pågick, när någon började tala i högtalaren.
"Hej alla gäster. Jag hoppas ni haft en bra resa, vi är snart framme i Los Angeles och ska snart stiga ner. Så jag ber er alla att knäppa fast era säkerthetsbälten. Tack så länge."
Jag suckade. Ja, äntligen framme. Men hur länge hade jag sovit? Skulle det inte ta lång tid? Hmm, aja. När flygplanet landade och stannade hördes rösten igen.
"Hej och välkomna till L.A. Jag hoppas ni haft en bra resa och att ni nu kommer trivas här i soliga L.A. Lycka till allihop."
- Tack så mycket, viskade jag för mig själv.
Tydligen högre än vad jag trott för mannen brevid mig log och kollade på mig.
- Det skulle du inte sagt, skrockade han.
Jag kollade oförstående på honom.
- Varför inte? frågade jag.
- Det ger otur om man säger tack till ett lycka till.
Jag skrattade till.
- Oh great! Precis vad jag behöver.
- Lycka till, sa han och log.
Jag slutade genast att skratta och stirrade chockat på honom.
- Eh... detsamma? Funkar det?
Han nickade och log. Han reste sig sedan upp och sa:
- Trevligt att prata med dig. Ha så kul i L.A.
- Tack, detsamma sir.
Precis när jag sagt det stelnade jag till. Åherregud! Vad säger jag!? Jag är inte prinsessa längre. Man kallar väl inte folk så då? Eller? Mannen verkade inte ha märkt något, så jag slappnade av. Jag reste mig upp och tog min väska. Vart skulle jag nu? Jag måste hitta någonstans att bo? Hotell, hus, lägenhet? Jag gick av planet och gick med pilarna till väskorna och hittade min väska åkande på ett band. Jag skyndade mig att ta den, sedan ställde jag mig och kollade runt omkring mig.


Hejhej, Kapitel fyra nu då... Det går segt det här xD och jag vet att det inte händer speciellt mycket. Men det kommer att hända roliga och spännande saker, det är bara som jag sa innan att jag inte kommit i gång än... Hon är liksom inte... aah nu ska jag inte avslöja något här :) Men iallafall. Det kommer hända roliga saker senare. Hoppas ni inte tappar intresset för det här :/
Var det bra? Dåligt? Sög det? :) Kommentera och berätta vad ni tycker.
Tack så länge :)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det var jättebra och jag längtar till nästa del!! Det är ju självklart att man måste ha kappitel som det inte händer så mycket i ibörjan men du har lyckats bra med att få dem roliga att läsa! :D//Kajsa :)

2011-04-15 @ 07:19:45
URL: http://minanovelller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback