Kapitel nio

Jag och Caitlin satt länge och snackade. Hon berättade om hennes familj och vänner. Bland annat om hennes lillebror Christian och hennes bästa vän Payton. När hon efter ett tag tystnade och satt och kollade på mig visste jag inte vad jag skulle säga. Jag kände inte den här tjejen så jag kunde inte berätta för henne om varför jag var där. Jag berättade lite om Angy och min familj, men inget om mina kompisar eller vart jag kom ifrån. Precis när jag berättat färdigt slog sig killen som hette Justin ner på stolen mitt emot min.
- Hej, vad snackar ni om? frågade han och kollade först på Caitlin och sen på mig. Hon log mot mig och höjde ett ögonbryn.
- Hej, jag heter Tracey, sa jag och sträckte fram högra handen.
- Hej. Justin, svarade han och tog den.
Vi log mot varandra och sedan släppte vi varandras händer.
- Är du hungrig? frågade Kenny-killen som suttit sig brevid Justin.
Han ryckte på axlarna.
- Ja, lite. Köp typ Chicken McNuggets till mig, tack.
Killen reste sig upp.
- Tack Kenny!
Han kollade sick-sack mellan mig och Caitlin. Men jag märkte det knappt. Jag var så förvånad över att Kenny-Killen verkligen frågat om Justin var hungrig och sen gick och beställde åt honom. Jag var prinsessa och levde för det mesta i lyx, men jag hade aldrig blivit serverad sådär och trodde inte att det fanns någon som blev det. Iallafall trodde jag inte det innan.
- Så, vad händer? frågade Justin.
- Inte så mycket. Vi snackade bara om våra familjer och sånt, berättade Caitlin och jag nickade instämmande.
- Åh, vad kul!
Innan han hann säga något mer kom det fram massa med tjejer som skrek och grät. Jag blev jätteförvånad igen. Både Caitlin och Justin såg ut som om detta var normalt. Justin log hela tiden mot tjejerna och skrev på papper och annat som dom kom fram med. Han tog även kort med tjejerna.
Vem är han? tänkte jag och iakttog honom försiktigt. Tydligen inte tillräckligt försiktigt, för Justin kollade på mig och log mot mig. Medan jag kollade såg jag att han var ännu sötare på nära håll.
Det kom fler och fler tjejer och omringade honom. Det var galet, de skrek och grät och allt var hysteriskt. Jag såg hur Kenny trängde sig igenom publiken och drog upp Justin på fötter. Det kom även vakter och trängde sig igenom så att de till slut stod runt honom. Han log och skrattade fortfarande. Han vinkade och signerade de papper han nådde. Caitlin hade också rest sig upp. Jag satt kvar och kollade på dom. Caitlin puttade till mig på axeln.
- Vill du hänga med? frågade hon när jag kollade upp på henne.
- Vart ska ni?
- Vet inte, sa hon och ryckte på axlarna.
Jag nickade.
- Okej. Visst.
Jag tog mina påsar och reste mig upp för att följa med dom.

Kapitel nio :) Detta var riktigt förvirrande. Jag skriver mina kapitel först på löspapper och sedan skriver jag in dom på datorn och detta kapitel hade jag skrivit på samma papper som kapitel åtta, så det var jätteförvirrande vart det började och vart det slutade :) Men tillslut hittade jag allt.
Så vad tycker ni? Payton kom nu också in i berättelsen lite smygandes, hon kommer också vara med i gänget. Hon är inte det i verkligheten, det vet jag. Men jag skriver in om verkligheten, för i verkligheten så umgås ju inte Justin och Caitlin längre :/ Jag skriver från min egen fantasi, drömmar och mina egna förhoppningar typ xD haha. Nej inte riktigt. Men iallafall från mitt eget huvud :) Så när ni läser föreställ er inte för mycket om hur det är i verkligheten. För jag tänker skita i hur det är i verkligheten och göra en så bra berättelse som möjligt :) Hoppas det funkar för er iallafall :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeera!

2011-04-20 @ 20:25:39
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: sofia

skit bra :)

2011-04-20 @ 21:45:07
Postat av: Stina

meeer

2011-04-20 @ 21:53:41
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Håller helt med dig om att det är bättre att fantisera ihop allt! Jättebra förresten! Längtar till nästa del! //Kajsa :D

2011-04-20 @ 21:56:41
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Bieber Cash

Awesome girl!!! :)

Mer! :D

2011-04-20 @ 23:39:46
URL: http://biebercash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback