Kapitel fyrtio

Vi satt där och pratade ett tag efter att Payton gått iväg med killarna. Jag tänkte återigen om hur lätt det var att prata med Justin. Dessutom visste han allting om mig så jag behövde inte tänka så mycket på vad jag sa, jag kunde berätta saker om hemma och jämföra med saker han gjort och inte gjort med saker jag gjort och inte gjort. Det kändes otroligt bra. Medans vi satt där och pratade och skrattade åt något såg jag Caitlin och Kevin genom fönstret, de var på väg in. Jag slutade skratta och spärrade upp ögonen.
- Justin! Vi måste iväg härifrån. Typ... nu, sa jag och kollade panikslaget mig omkring efter någonstans att komma ut.
- Varför? frågade han förvånat.
Jag suckade. Killar!
- Caitlin. Dejt. Här. På väg in.
Justin kollade sig omkring och fick syn på dom. Det såg ut som han fick samma panik känsla som jag hade. Han kollade på mig och reste sig upp.
- Kom.
Jag kollade frågande på honom. Han log.
- Fort. Dom kommer in där, om vi går ut där så kommer dom inte se oss, sa han och samtidigt som han sa det så pekade han på två olika dörrar.
Jag nickade och reste mig och följde efter. Jag och Payton ville ha en update på deras dejt, men vi ville inte bli sedda. Det skulle förstöra hela deras dejt. Jag och Justin lämnade min sallad på bordet och skyndade oss ut genom dörren. På utsidan stannade jag upp och stod bakom väggen och kollade in på dom. Dom skrattade, pratade och verkade ha det jättebra. Dom såg lyckliga ut, båda två. Men speciellt Caitlin. Jag log.
Jag vände mig om mot Justin som stod och kollade på mig där jag stod och tjuvkollade på Caitlins dejt. Han log mot mig, jag kände en lätt rodnad på mina kinder och skrattade lågt.
- Jag var tvungen... Hon har varit jättenojig över detta hela dagen och... Jag slängde en blick över axeln in på dom.
-... Dom ser verkligen lyckliga ut därinne tillsammans. Så allt verkar ju ha gått bra, sa jag och log.
Han skakade på huvudet.
- Ingen fara. Jag förstår, eftersom att jag faktiskt också ville veta, erkände han och skrattade.
Jag skrattade med honom. Vi kollade en sista gång på Caitlin och Kevin och sedan gick vi därifrån.
- Eftersom dom snodde vårt ställe... och jag och Payton hittade inte någon annanstans att vara på förut. Vilket betyder att vi antingen får sitta någonstans ute eller åka någon annanstans eller hitta på något annat här på festivalen. Det finns ju massor att göra, babblade jag på och kollade på Justin.
Justin stod och kollade sig omkring, det såg ut som om han letade efter något.
- Var är Chaz, Ryan och Christian? frågade han och kollade på mig.
Jag ryckte på axlarna.
- Jag vet inte. Jag och Payton lämnade dom så fort vi kom hit för att leta efter Caitlin och sedan dess har vi inte hört något från dom eller sett dom, sa jag och kollade mig också omkring.
Justin kollade på mig. Jag höjde frågande ett ögonbryn mot honom.
- Ska vi leta efter dom eller fortsätta vara för oss själva? sa han och skrattade för sig själv.
Jag skakade på huvudet.
- Spelar ingen roll, sa jag och log mot honom.
Vi började gå mot allt ljud, utan några planer överhuvudtaget. Vi sa ingenting, vi bara gick där brevid varandra. Det kunde ha varit en pinsam tystnad för vissa, men så uppfattade inte jag det. Det var skönt, behagligt.
- Har jag förresten sagt att du är vacker? sa han plötsligt, som i en fråga och kollade på mig.
Jag kollade på honom och log. Han började skratta och det såg ut som han rodnade. Jag skakade på huvudet.
- Hepp, men nu har jag det då. Du är verkligen jättefin, sa han och log snett mot mig.
Jag skrattade.
- Tack så mycket. Detsamma Justin, sa jag och kollade upp och ner på honom.
Han hade på sig ett par jeans, en rutig skorta, ett par sneakers. Lite det han brukade ha på sig. Han fnös.
- Säkert, sa han och kollade ner på sig själv.
Vi skrattade.
- Jo, men allvarligt. Det är fint, sa jag och log stort mot honom.
Han skrattade.
- Jaha, tack då.
- Varsågod, sa jag och skrattade.
- AYE! Justin! Tracey! ropade någon bakom oss.
Vi vände oss chockat om och såg killarna halvspringa till oss.
- Hej, vart har ni varit hela kvällen? frågade jag.
De ryckte på axlarna.
- Lite överallt? Du då? frågade Christian och kollade på mig, sedan på Justin.
- Vart är Payton? frågade Ryan innan jag hunnit svara.
Både jag och Justin började skratta.
- Vad? frågade Chaz och det såg ut som han frågade för dom alla tre, för alla såg väldigt förvirrade ut.
- Hon gick med tre killar förut någonstans, ingen aning om vart. Men det såg ut som hon skulle ha kul, svarade Justin och jag skrattade.
Det verkade inte som jag skulle säga något. Jag hann aldrig göra det iallafall.
- Men vad ska vi göra nu då? frågade han sedan och kollade på oss alla en för en.
Jag ryckte på axlarna.
- Kan vi inte åka den karusellen igen? sa han och pekade på någon berg-och-dal-bana.
- Det gör vi! tjöt Chaz och börjde springa dit.
Eller halvspringa rättare sagt. Jag skrattade igen och följde efter.


Hej! Förlåt mig så jättejättemycket för att det inte har kommit något kapitel på mer än en vecka! Förlåt! Jag vet inte alls varför det har blivit så... Men nu kommer ett kapitel och kanske ett till, mina idéer börjar ta slut, så har NI några idéer som skulle kunna hända så berätta gärna. Jag kanske kan använda dom. Och kom gärna också med idéer som samtalsämnen xD(tro det eller ej, men det är väldigt svårt att komma på intressanta samtalsämnen)
Just nu är jag på mitt land och har bara internet på min mammas dator och där kan jag inte spara bilder :/ och eftersom jag inte kan spara bilder kan jag inte lägga upp några bilder till kapitlerna... Så tills jag kommer hem får ni nöja er med kapitel utan bilder. Hoppas det funkar :)
Kommentera och berätta vad ni tycker!! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback