Kapitel fyrtioett

Kvällen tog slut rätt fort efter att vi hittat killarna. Vi höll igång hela tiden, åkte karuseller, åt, spelade. Allt möjligt. Jag hade aldrig trott att en festivalkväll kunde vara så kul. Inte att mitt liv kunde vara så kul. Efter en stund hade även Payton kommit och varit med oss, Caitlin kom dock aldrig. Hon fastnade väl någonstans med Kevin. Inte för att vi hade något emot det. Hon förtjänade att vara lycklig och om hon var lycklig tillsammans med honom, så varför skulle vi ta henne därifrån?
- Tracey, kan vi inte alla sova hos dig inatt? viskade Justin till mig där vi satt i baksätet på Ryans bil.
Jag kollade på honom med chockad blick. Jag hade inte ens tänkt på det. Justin måste ha sett min blick för han blev genast väldigt liten och bad om ursäkt.
- Nejnej, be inte om ursäkt Justin..., viskade jag tillbaka och log.
-... Jag blev bara förvånad för att jag har aldrig gjort något sånt förut, du vet... eftersom... du vet, berättade jag.
Han log tillbaka.
- Okej, men förlåt ändå. Jag tänkte inte så långt.
- Vad viskar ni om? frågade Christian som satt i framsätet.
Vi båda rättade på oss som om vi hade gjort något olagligt eller mycket hemligt eller jag vet inte vad. Men det måste ha sett väldigt misstänksamt ut.
- Inget speciellt. Vi pratade bara om att vi kanske skulle åka hem till mig och ha övernattningsparty eller nåt, svarade jag och log stort.
- Ja! Kom igen! Kan vi inte ha det? tjöt Christian och såg väldigt glad ut.
Jag nickade.
- Vad säger ni andra? Hänger ni på? frågade jag dom och kollade på allihoppa.
- Ja! svarade dom i ett.
Jag skrattade och puttade Justin i sidan.
- Tack för förslaget, viskade jag och han skrattade och sa varsågod.
När vi kom hem till mig kollade sig alla omkring medans jag öppnade balkong dörren och sedan plockade undan lite grejer som låg lite här och där. När allt var undan plockat och jag lagt mig i ena soffan kom jag på att Caitlin inte var med oss.
- Hallå? sa jag och satte mig spikrakt upp.
- Vad? frågade Christian som stod bakom mig.
Jag vände mig mot dom och kände att jag såg väldigt chockad, ledsen och rädd ut samtidigt. De började skrattade.
- Vad? frågade jag och lät väldigt gnällig helt plötsligt.
- Vi smsade henne förut och sa att hon skulle ta sig hit när vi hade bestämt oss, svarade Justin.
Jag sjönk tillbaka ner i soffan och andades ut.
- Okej, vad bra. Vad ska vi göra? frågade jag efter ett tag och kollade mig omkring.
De flesta ryckte på axlarna, men Justin lös upp och kollade sig omkring.
- Justin... vad gör du? frågade jag och kollade misstänksamt på honom.
Hans blick stannade på min dator och så kom han och satte sig brevid mig i soffan.
- Först måste vi ta ett gruppfoto, sa han.
Jag kollade på honom och höjde ett ögonbryn.
- Nu? Men borde vi inte vänta på Caitlin? frågade Payton.
- Jag håller med, vi borde vänta på henne, sa jag och tog datorn ifrån honom.
Jag loggade in på min twitter och såg att Angy hade twittrat. "Saknar dig mer än du tror. Inget är detsamma utan dig :(" hade hon skrivit. Jag kände att mina ögon tårades och att Justin kollade på mig. Jag blinkade bort dom och log mot honom.
- Här... sa jag och gav den tillbaka till honom.
Han kollade oförstående på mig.
- ..Gör så att jag followar er! sa jag glatt.
Han skrattade och skrev in olika namn och klickade på follow-knappen. Ungefär samtidigt som han var färdig med det så knackade det på dörren. Jag kollade på Ryan och Chaz.
- Kan någon utav er öppna? Jag tror det är Caitlin, sa jag och log mot dom.
Chaz reste sig upp och gick och öppnade. Det var Caitlin. Nu när hon var här så tog vi ett kort. Sen la Justin upp det på sin twitter. Alla protesterade men han gjorde det ändå. Jag satt tyst och bara lyssnade och kollade på alla.
- Varför har vi ingenting att äta och dricka för? frågade jag och kollade på det tomma bordet.
- Ja eller hur? Vi borde skaffa något! höll Chaz med.
Vi började skratta. Eftersom jag bodde på ett hotell var det lätt att fixa. Jag ringde roomservicen och fick upp chips och cola strax efter.
- Caitlin!!! tjöt jag.
Hon kollade förvånat på mig och båda våra ansikten sken upp när hon förstod vad jag menade. Innan hon sagt något hade jag redan tjutit "Berätta! Om din dejt!!".


Förlåt, nu har det gått en vecka till... :/ Men jag har varit härinne och kollat på era önskemål och lite sånt och sedan har jag tänkt på vad som ska hända. Jag har fått lite idéer nu som kanske blir bra. Jag vet inte... Kanske. Vi får se :) Men kommentera och berätta vad ni tycker!

Kommentarer
Postat av: StoriesbyJulia - En novellblogg

Hej!

Gör du/ni länkbyten? Mejla, eller kommentera om du/ni är sugen på att göra ett länkbyte med mig! :)



Förresten så får du/ni gärna kika in min novell också. Kram!

2011-07-21 @ 16:58:38
URL: http://storiesbyjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback