Kapitel fyrtiotvå - Caitlins perspektiv

Jag satte mig upp och kollade på de andra. Det var bara Tracey och Payton som såg intresserade ut, men jag var ganska säker på att de andra också skulle tycka det var intressant senare. Jag menar, JAG tyckte det var kul och intressant och dom är mina kompisar, så dom borde väl också tycka det? Fast... Christian är ju inte precis min kompis bara, han kanske inte tycker det är så jättekul att höra om hans syrras dejt, fast åandra sidan... han är min lillebror. Han av någon borde ju vara intresserad. Medans jag satt och kollade och funderade över detta tänkte jag samtidigt på hur jag skulle berätta det. Jag kunde ju inte bara berätta allt från början till slut... Eller? Då skulle dom ju knappast tycka det var kul.
- Okej... Eh... jag vet inte vart jag ska börja... började jag.
Inne i huvudet skrattade jag för mig själv. För självklart visste jag vart jag skulle börja.
- Börja från när han kom hit och hämtade dig och ni gick härifrån, sa Tracey och hennes ögon lös verkligen av nyfikenhet.
Jag skrattade lågt.
- Eh okej... Han kom hit och ni träffade honom. Sen tog han ut mig i bilen och var verkligen en gentleman, typ... sa att jag var vacker och öppnade dörren för mig... Tjuvkollade ni inte? frågade jag förvånat.
Dom borde veta det, jag kollade på Payton och hon ryckte på axlarna.
- Nej... Jag tänkte inte ens på det, sa Tracey och skrattade.
- Hmm... Inte likt er, sa jag och log.
- Fortsätt! sa Payton och gjorde en gest med handen.
- Jag trodde att vi direkt skulle åka till Festivalen, men han åkte till en resturang lite utanför här och det var jättefint..., sa jag och beskrev hur resturangen hade sett ut och hur fint dom hade gjort på vårt bord med rosblad, ljus, bakgrundsmusik och själva ljuset i hela resturangen. Det hade varit perfekt! Helt perfekt!
- Åh det låter fint... Önskar att jag hade fått se det, sa Tracey och log mot mig.
- Ja, det var verkligen jättefint. Sedan...
- Men vad gjorde ni på Mcdonalds då? frågade Justin och avbröt mig precis när jag skulle fortsätta berätta.
Jag kollade frågande på honom och han rodnade, men han kollade frågande på mig och log samtidigt.
- Hur vet du att vi var där? frågade jag.
Han ryckte på axlarna.
- Synsk, sa han och blinkade mot mig.
Tracey och Payton började skratta och jag kollade förvånat på dom. Hade allihop sett oss där? Eller vad hade hänt?
- Vi var på Mcdonalds när ni kom dit, men vi hann smyga ut därifrån innan ni såg oss. Ni såg väldigt lyckliga ut måste jag säga, sa Tracey och skrattade.
- Japp, jag hittade till och med några gulliga killar som ville att vi skulle hänga med dom, men Tracey dissade mig så jag fick vara med dom ensam, tillade Payton och skrattade hon med.
Jag kollade förvånat på Payton.
- Lämnade du Tracey helt ensam där? frågade jag chockat.
- Nejnej, verkligen inte! försvarade sig Payton.
- Jag kom och tog hennes plats, sa Justin och log stort.
Jag såg mellan dom tre och kände mig helt förvirrad.
- Men vart var ni tre då? frågade jag och kollade på Chaz, Ryan och Christian.
De ryckte på axlarna.
- Lite överallt, sa Ryan.
De andra nickade instämmande. Jag kollade omkring på mina kompisar och kände mig lite utelämnad.
- Men skit i oss nu!! Fortsätt berätta! sa Tracey och avbröt småpratet mellan killarna om vad som hänt under kvällen.
Jag log mot henne.
- Det hände inte så mycket faktiskt, jag hade en bra kväll. Kevin var jättesnäll hela tiden och sa att jag var fin och spelade till och med till sig en nallebjörn till mig. Vi gick runt på festivalen och lyssnade på musiken på scenen, åkte några få karuseller, köpte godis, delade på en glass... De vanliga sakerna och sen orkade vi inte gå runt längre för att vi hittade inget att göra så vi bestämde oss för att gå och sätta oss någonstans, men det fanns inget ställe förutom Mcdonalds, så därför gick vi dit, sa jag och kollade menande på Justin.
Han skrattade.
- Det låter som du hade en bra kväll, sa han och log mot mig.
Jag nickade.
- Ja, det hade jag, svarade jag och kände mig glad.
Han böjde sig fram och kramade mig.
- Jag är glad för dig Caitlin. Du förtjänar det bästa, sa han och log stort mot mig.
- Men vänta!! avbröt Tracey.
Jag och Justin rätade på oss och kollade på henne.
- Hur slutade det? Eller hur sa ni hejdå, hur tog ni er från Mcdonalds och hit? frågade hon och studsade nästan av förväntan där hon satt.
Jag skrattade åt henne.
- Vi satt faktiskt fortfarande på Mcdonalds när jag fick smset om att vi alla skulle sova här, sa hon och log.
Tracey sjönk ihop och såg ledsen ut och lite ångerfull.
- Förlåt, det var ju inte meningen, sa hon och lät lika ledsen som hon såg ut.
Jag skakade på huvudet och log.
- Nej det gör inget! Klockan var ändå mycket och vi hade varit tillsammans jättelänge, så det gör inget. Men vi gick iallafall därifrån då och han körde mig hit. Påvägen berättade en inte så rolig grej dock, men när vi kom hit så öppnade han min dörr och så...
Jag stannade mig själv och kollade ner och kände att jag rodnade. Det blev en tystnad ett tag innan Christian avbröt den.
- Vad? Vad hände? frågade han och såg helt plötsligt väldigt intresserad ut.
Tracey såg lycklig ut och det såg ut som hon hade förstått vad som hänt och detsamma gällde Payton. Killar asså, dom fattar aldrig någonting.
- Han kysste mig godnatt, sa jag och kände att jag rodnade ännu mer.
- Aww, sa Tracey och Payton i ett, medans Christian gjorde ett tyst euw-ljud.
Jag kollade irriterat på honom.
- Måste du alltid förstöra allt? frågade jag.
- Förlåt Caitlin. Det var inte meningen. Förlåt, det låter jättegulligt och jättefint verkligen! Jag är glad för dig Sis! sa han och kollade glatt på mig.
Jag log tacksamt mot honom. 
- Vad var det inte så roliga han berättade? frågade Chaz och kollade på mig. 
Alla rätade lite på sig inför svaret, konstigt. Detta ville alla höra. Jag suckade. 
- Han ska åka till Italien om 3 dagar och vara där i 3 veckor, sa jag och kände en klump i halsen. 
Payton reste sig upp och kom fram och satte sig brevid mig. Hon klämde sig ner mellan mig och Ryan som låg brevid mig. Hon kramade mig mjukt. 
- Ni kommer klara det, det vet jag att ni kommer. Jag menar, ni hade er första dejt idag och dina känslor kommer inte precis slockande så galen som du varit i honom för så länge och han är korkad om han låter dig gå bara för att han ska iväg, viskade hon.  
Jag nickade och kände mig lite bättre. Tracey reste sig upp och jag flyttade lite på mig för att hon skulle få plats brevid mig hon också, men hon gick bara förbi mig och vidare ut ur rummet. Jag kollade frågande efter henne. Justin reste sig och följde efter henne. Jag kollade på de andra som såg lika förvånade ut som jag kände mig.
- Vad är det med henne? frågade Ryan.
Jag ryckte på axlarna och kände att Payton gjorde likadant.



Här har ni Kapitel fyrtiotvå. Ur Caitlins perspektiv. Kommentera och berätta vad ni tycker om det! Berätta gärna om ni tycker det är annorlunda än ur Traceys perspektiv eller om det är urtråkigt och bara samma. Berätta, berätta! :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Jätte bra!

2011-07-21 @ 19:42:25
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/
Postat av: StoriesbyJulia - En novellblogg

Sv: Okej, lägger till dig alldeles strax :)

2011-07-21 @ 22:42:15
URL: http://storiesbyjulia.blogg.se/
Postat av: Stina

kul att det är från en annan vinkel:)

2011-07-21 @ 23:04:56
Postat av: Fella&Cindra

det är alltid roligare att läsa ur många olikas perspektiv ;)

2011-07-21 @ 23:09:08
URL: http://bieb.blogg.se/
Postat av: Anonym

det e kul att läsa ur andras perspektiv. bara det inte blir för många o det ska vara de som e inblandad mest i hennes liv. ja tycker det e roligast från traceys perspektiv men ja skulle även vilja läsa lite ur justins perspektiv

2011-07-22 @ 15:43:58
Postat av: Kajsa

Kapitlet var superbra, och jag hoppas att nästa kommer snart! Dessutom var det mkt roligt att få läsa ur Caitlins perspektiv, men det skulle vara roligt om du kunde ta det ur Justins någon gång? Och tracey, och Caitlin såklart! Men kommer dem få reda på vem hon är nu? Hoppas det, skulle vara spännande!



//Kajsa :D

2011-07-22 @ 22:25:57
URL: http://justanotherstoryy.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mer meer mer!

Det är ju spännande ;D



Du äger på att skriva :D

skriv mer nuuu :DD::D:D:D

2011-07-24 @ 20:36:19
Postat av: Anonym

ööhhmm.när kommer näst kapitel?

2011-07-28 @ 18:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback