Kapitel trettioåtta

Jag kollade på Payton medans jag lyssnade på vad som hände därnere.
- Hej, sa Kevin.
Han lät chockad. Jag kan nästan lova att hans ögon var uppspärrade av beundran. Det lät iallafall så på honom.
- Hej, svarade Caitlin lugnt.
Jag log och kollade ner på mina fötter. Jag nickade med huvudet mot Caitlins rum för att vi skulle gå dit och lämna dom ifred, men hon skakade bara på huvudet.
- Ska vi gå? frågade Kevin.
Dörren öppnades och det hördes ett lågt fnitter och sedan stängdes dörren och allt blev jättetyst. Jag började fnittra.
- Är dom inte för söta? frågade Payton och hon såg ut som om hon kollade på en sötaste hundvalp typ.
Jag började skratta på riktigt. Payton slutade se ut som hon kollade på en hundvalp och kollade nu på mig som ett frågetecken.
- Vad?
Jag skakade på huvudet.
- Inget, kom nu. Nu är det vår tur att göra oss i ordning, sa jag och log mot henne.
Hon log tillbaka. Vi gick tillbaka in på Caitlins rum och satte oss på sängen.
- Hur ska vi göra vårat hår? Eller ska vi låta det bara hänga? frågade jag rakt ut i luften.
- Hmm... Jag tycker vi ska göra något med våra hår. Jag menar, det är ju ganska lång tid kvar tills festivalen "börjar", svarade hon.
Jag log.
- Jag håller med. Men vad?...
Hon kollade sig omkring.
-... Jag göra något med det, men jag vill ändå ha det enkelt, inte komplicerat eller mycket jobb, fortsatte jag.
- Nej, inte jag heller.
Jag reste mig upp och gick ut ur rummet och in i Chrisitans rum.
- Hej du... Har du en dator vi kan låna? En som vi kan ta med in på Caitlins rum? frågade jag och kollade på honom där han satt framför sin dator.
Han kollade på mig.
- Varför tar ni inte Caitlins dator? frågade han.
Jag höjde ett ögonbryn.
- Vart är den då?
Han reste sig upp och gick förbi mig tillbaka in i Caitlins rum. Han pekade på bordet.
- Där, sa han och log.
-... Vart?
Han gick fram och tog fram den. Den låg i en typ låda under själva bordet. Jag kollade chockat på bordet.
- Smart!
Payton och Christian skrattade åt mig.
- Ska vi börja? frågade jag.
Hon nickade och började berätta hur hon ville ha sitt hår och smink medans jag satte på låg musik. Jag fixade Paytons hår och medans hon sminkade sig fixade jag mitt eget. Mitt var inte alls svårt. Jag lockade det bara lite och sedan satte jag upp det på ett snyggt sätt.
När vi var klara och i ordning gjorda kollade vi på klockan. Halv 8. Vi skrattade åt hur sega vi varit, vi hade haft jättekul och jag hade inte alls tänkt på klockan eller Caitlin.
- Undra hur det går för henne, funderade jag högt.
- Det går säkert asbra, svarade Payton och log.
- Ja... Ska vi kolla om Christian ska med?
Hon svarade inte utan gick bara iväg för att hitta Christian. Han skulle med, och det skulle även Ryan och Chaz. Vi alla satte oss i Ryans bil och han började köra.
- Stackars Justin som inte kan vara med, sa Chaz.
Vi andra stämde in.
-... Men han sa ju att han kanske hann. Han kanske kommer typ senare... Mycket senare, sa jag och log.
Det kändes inte bra att alla var här förutom han. Okej, alla var inte här. Caitlin var på dejt, men hon var ändå där.
En kvart efter att vi stigit in i bilen hoppade vi alla ur den. Jag kollade på Payton.
- Lämnar vi dom här fort eller?... Jag vill ha en update! sa jag och sneglade på killarna för att se om dom uppfattat något av det jag sa eller menade.
Det verkade inte så. Inte ens Payton verkade förstå, för hon kollade frågande på mig.
- UpDATE?
- Jaha! Ja, jag med! sa hon och sken upp.
Jag vände mig mot killarna och log stort.
- Vad är det? Vad har hänt? frågade Christian misstänksamt.
- Inget. Men jag och Payton ska gå och ha lite skoj ett tag, ses vi senare eller? frågade jag.
- Vi kan hänga med? sa Ryan som i en fråga.
- NEJ! Utbrast både jag och Payton alldeles för högt och fort.
Killarna kollade förvånat och misstänksamt på varandra.
- Okej... Vi syns här om 1,5h då? sa Chaz.
Jag och Payton nickade. Jag tog henne i armen och drog henne därifrån.
- Okej... Vart kan dom vara? frågade jag och log stort igen.
- Jag vet nog, sa hon och log stort hon också.
Hon drog iväg med mig och jag kände mig som en lealös nallebjörn.

Kommentera och berätta vad ni tycker. Detta är inte heller speciellt bra och jag vet inte varför, men... jag har inga idéer så jag gissar att det är därför det inte är så bra xD Eller jag har idéer om vad som ska hända, men det är "senare" och jag måste liksom komma dit i berättelsen för att det ska kunna hända, om ni fattar vad jag menar? Ni kan hjälpa mig att komma på idéer som ni vill ska hända och kommentera dom eller om ni har en bild där någon av dom i berättelsen gör något rolig/underligt/något som jag kan använda och hitta idéer ifrån? Om ni vill skicka bilder så skicka till: [email protected]

Kommentera i vilket fall som helst ;) <3

Bilder:
1. Traceys hår.
2. Paytons hår och kläder.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det är jättebra! Längtar till nästa kommer!



//Kajsa :D

2011-06-29 @ 20:41:30
URL: http://minanovelller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback