Kapitel trettioett

Vi stod och dansade/hoppade till olika låtar nästan hela kvällen. Vi skrattade mycket, men pratade inte speciellt mycket. Men jag råkade höra ett samtal mellan Justin och Caitlin när dom stod vid sidan och drack något och hämtade andan. Inte för att jag tror att de egentligen behövde hämta andan, iallafall inte Justin.
- Förlåt. Jag borde ha berättat det själv tidigare, började Caitlin.
När jag hörde henne säga det hade jag stannat och vänt mig om efoch kollat på dom. Justin kollade på henne med en blick av medkänsla.
- Nej, det gör inget. Du får ju göra som du vill. Det är ju inte ditt fel att vi inte funkade.
Caitlin kollade på Justin och det såg ut som hon hade tårar i ögonen.
- Säkert? ...eller asså?
Justin skakade på huvudet.
- Jag är säker. Du kommer ha jättekul! Det gör absolut ingenting. Jag lovar, sa Justin och log.
De kramade varandra ett tag och sen hade de kommit tillbaka ut till oss på dansgolvet och allt hade varit som vanligt. Men jag kunde inte släppa det. Hade de två varit ett par? Och jag, största idioten av oss alla hade stolt bytt samtalsämne till något som jag inte vetat var det pinsamaste samtalsämnet någonsin. Inte konstigt att de båda reagerat som de gjorde. Men har dom två verkligen varit ett par? Jag sneglade flera gånger mot dom och försökte se det framför mig. Ja, de passade ju tillsammans. Riktigt söta var dom också om man tänkte på dom som ett par. Jag log för mig själv när jag tänkte tillbaka på det.
Nu var vi hemma hos Caitlin och Christian och satt i en ring på golvet med alla möjliga olika snacks mellan oss.
- Ska vi kolla på någon film eller hitta på något annat? frågade Payton.
- Jag känner inte för att sitta still och kolla på film, sa Chaz och gjorde en grimas åt tanken.
- Inte jag heller, instämde vi andra en för en.
Jag kollade mig omkring efter något att göra och fick syn på poolen utanför fönstret.
- Är det fortfarande varmt ute? frågade jag.
- Klockan är... började Chrisitan och tog upp sin Iphone för att se efter... halv elva, så det kanske inte är jättevarmt. Varför?
Jag log hemlighetsfullt och sneglade mot fönstret.
- Vilka har lust att bada i månskenet? frågade jag.
- JAG! tjöt alla andra och vi alla reste oss upp.
Vi sprang som galningar genom huset och ut till poolen och slängde oss i den. Vattnet var ganska varmt men å andra sidan hade solen trots allt stekt det hela dagen och det var inte heller jättekallt i luften.
Nästan direkt när vi kommit i vattnet började vi ett vattenkrig. Tjejerna (jag, Caitlin och Payton) mot killarna (Justin, Ryan, Chaz och Christian). Lite orättvist eftersom dom var fler än oss, men vi var skickligare och hade ett grymt Team Work. Flera gånger lyckades vi hålla fast flera av dom samtidigt och trycka ner dom i vattnet för några sekunder. När Caitlins och Christians mamma kom ut och sa åt oss att vara tystare för att klockan passerat tolv kunde vi alla komma överens om att vi tjejer hade vunnit. Killarna hade svårt att säga det, men tillslut gjorde dom det. Deras mamma skrattade och skakade lätt på huvudet innan hon gick in igen. Hennes skratt lät otroligt kul och det gav oss ett litet skratt. Vi lugnade ner oss och började med en ny lek trots att klockan var mycket och vi borde ha gått upp och åkt hem. Leken gick ut på att stå still som ett djur längst tid och den som ramlade eller började skratta åkte ut. Otroligt töntigt, men väldigt kul.
- Justin! Du är ute! Du skrattar ju! tjöt Caitlin och de både föll ner i vattnet och började garva jättemycket.
Och det fick resten av oss att skratta och ramla omkull.
- Jag tror jag ska åka hem nu, sa jag och hoppade upp och satte mig på poolkanten.
- Det borde nog jag med göra, sa Justin.
De andra stannade upp och kollade på oss.
- Nej, inte än? bad Caitlin.
- Du borde verkligen sova, du har en viktig dag imon, sa Justin och flinade.
- Jo precis Caitlin. Du borde sova mest av oss alla, skrattade jag.
Hon himlade med ögonen och log.
- Jaja, gå då! skrattade hon.
Jag knep ihop läpparna för att hindra ett leende och kollade ledsamt på henne, med snälla puppyeyes.
- Finns det någon handduk jag kan låna?
Caitlin kollade på Christian.
- Christian? Kan du ge henne en handduk?
Han suckade och hoppade upp från poolen och gick mot huset.
- Tack så mycket Christian! ropade jag efter honom.
Caitlin vände sig om och kollade på Ryan, Chaz och Payton.
- Hur blir det med er? Stannar ni eller ska ni också åka?
Chaz och Ryan kollade på varandra.
- Vi åker, sa dom samtidigt.
Vi alla kollade på Payton och väntade på hennes svar.
- Kan jag sova över här? frågade hon och log mot Caitlin.
- Absolut! svarade hon.
De log stort mot varandra.
- Här har ni handdukar! ropade Christian från verandan.
Jag sneglade på Justin.
- Först den dit, viskade jag och reste mig upp och sprang.
Justin sprang efter och han var snabbare än mig, men jag hade fått ett försprång.


Kapitel trettioett... Vad tycks? Bra? Dåligt? Kommentera och berätta vad ni tycker. Var ärliga ;)

Bara så ni alla vet, så får jag mycket inspiration från de noveller jag läser. Vill ni se vilka noveller det är, så kolla bloggarna jag har länkat. Där finns alla :) Tack till er! :D <3 Och resten också såklart! Tack till er alla! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback