Kapitel trettiofem

Vi letade igenom garderoben en lång stund för att hitta rätt skor och annat tillbehör som skulle kunna passa bra till klänningen. Efter ungefär 1.5h så var vi färdiga med allt. Vi la allt på sängen och vi alla tre ställde oss och kollade fundersamt på det. Caitlin i mitten och jag och Payton på hennes sidor, så stod vi och kollade och granskade vad vi plockat fram.
- Cait... Vad gör ni för något? frågade Christian chockat.
Jag vände mig chockat om och kollade på honom. Vart kom han ifrån?
- Vi kollar och väljer ut kläder till Caitlins dejt ikväll, sa jag och putade till Caitlin med höften.
Hon skrattade.
- That's right, sa hon och flinade.
Han höjde ett ögonbryn.
- Jag har hört massa om denna dejten. Men får jag fråga vem du ska ut med? sa han och kollade mellan oss tre.
Vi skrattade åt hans förvirrade min.
- Du vet killen i mobilaffären? sa Payton.
Christian nickade.
- Honom.
- Vad är det med honom? frågade han.
- Måste du leka blond idag Chrisitan? frågade Caitlin irriterat.
Syskonbråk, jag tror aldrig jag hört dom bråka. Inte mer än såna små kommentarer till varandra.
- Hon ska ut med honom i mobilaffären! sa Payton och skrattade åt Christian som såg ännu mer förvirrad ut nu och väldigt förvånad också.
- VA!? Skojar du!? Ska du ut med mobilkillen?
Jag och Payton nickade, medans Caitlin stirrade surt på Christian. Chrisitan ryckte på axlarna.
- Aja, hoppas du får det kul då Caitlin. Eh... Mamma ville snacka med dig om något förresten, sa han och gick ut ur rummet igen.
Caitlin gick efter honom för att prata med sin mamma. Undra om hon berättat för henne att hon ska på dejt ikväll. Hmm, kanske. Jag har ingen aning.
- Vad är klockan? frågade jag och kollade på Payton.
Hon tog upp mobilen och kollade.
- Halv 3. När skulle dom ut?
Jag ryckte på axlarna.
- Sa dom ens en tid?
Hon ryckte också på axlarna. Jag kollade mig omkring för att hitta något att göra medans vi väntade på Caitlin. Jag och Payton kände ju inte riktigt varandra än, så jag visste inte riktigt vad jag skulle prata om. Men jag försökte ändå.
- Men hur ska vi göra om hon nu ska vara där med honom? frågade jag och skrattade åt vad jag sa.
Det skulle förmodligen bli kalabalik om vi stötte på varandra. Han skulle förmodligen bli lite sur för att Caitlin dragit med hennes kompisar och... Eller nej, kanske inte. Så ska vi inte tänka. Vi ska vara glada. Det kommer gå asbra.
Payton skrattade med mig.
- Jadu, vi får la se. Men dit ska vi iallafall! Vi får la bara hålla oss undan! Vara på dejtjakt hela kvällen eller nåt, svarade hon.
Vi slängde och på sängen och skrattade. När vi slutat skratta och bara låg och kollade i taket blev det sådär pinsamt tystnad så för att bryta den så tog jag en kudde och slog den i ansiktet på henne.
- Kuddkrig, viskade jag och flinade.
Hon ställde sig upp jättefort, jag hann knappt se det. Så fort gick det. Sedan började hon slå mig med en annan kudde och vi båda garvade sönder. Jag märkte inte riktigt när Caitlin kom in i rummet och började vara med i kriget, för jag var så koncentrerad på att hålla mig uppe, andas och samtidigt skratta. Men när vi låg ner och andades ut ett bra tag senare så låg hon iallafall där brevid oss och skrattade hon med.
- Vad snackade du med din mamma om? frågade Payton till Caitlin.
- Eh... Skolan.
- Nu? Vi har ju helg.
Jag kände att Caitlin nickade.
- Ja, jag vet. Men jag har snackat med henne om att Tracey ska börja med oss och hon tyckte det var en bra idé och hon skulle vilja, om hon fick för dig då..., sa hon och sneglade lite på mig.
Jag vinkade att hon skulle fortsätta prata.
-... Hon skulle vilja prata med rektorn och få igenom det. Och även prata med dig om lite olika saker angående skolan och sånt.
Jag nickade.
- Men det går absolut asbra med mig! sa jag och log stort.
- Bra! Hon ska även försöka få oss i samma klass. Jag och Payton går ju redan i samma klass, men du med, sa hon och log.
Vi låg där ett tag till och jag log och tänkte för mig själv att det var underbart att jag kommit hit och suttit på Mcdonalds då jag gjorde. Annars hade jag aldrig träffat dessa underbara människorna.
- Kan vi inte kolla på film? Så att tiden går? frågade Caitlin och hon lät väldigt nere och hoppfull på rösten samtidigt.
- Jo visst, sa Payton.
Vi gick upp och satt på Pirates of the Caribbean 1 och satt och glodde på den. Jag såg dock att Caitlins blick flera gånger under filmen drogs till klockan som fanns på väggen över TVn.

Kapitel trettiofem. Kommentera och berätta vad ni tycker. Kajsa är en så länge den enda som kommenterar och verkligen berättar vad hon tycker, så tack till dig Kajsa! Eh... du och gärna några fler kan väl berätta vad ni skulle vilja skulle hända på festivalen? :) Berätta vad ni skulle vilja skulle hända och så ska jag se om jag kan få det att hända :D Don't be afraid to tell me about your thoughts! :D

Bild:
Kuddkriget mellan tjejerna. Det är inte dom på bilden. Men use your head and fantasi så ska ni nog se att det funkar ändå ;)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Überbra!



//Kajsa :D

2011-06-14 @ 21:21:13
URL: http://minanoveller.blogg.se/
Postat av: Stina

Bra! men kan du inte skriva så det händer mer, som i kapitlen där hon lärde justin dansa tex?

2011-06-14 @ 21:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback