Kapitel trettiotvå

Vi nådde handdukarna samtidigt, men jag skrattade så mycket att Justin hann ta en före mig.
- Ha! Jag vann! sa han och glatt och satte en knuten hand i luften som segergest.
- Grattis, försökte jag få fram genom skratten som anföll mig.
När jag slutat skratta och nu bara fnittrade lite tog jag en handduk och började torka mig. Först kroppen och sist mitt hår. Mina kläder var jätteblöta och jag hade inga extra så jag skulle bli tvungen att åka hem i dessa kläderna. När jag stod där och torkade mig kom jag på att jag inte visste hur jag skulle ta mig hem. Jag hade ju ingen bil och inte körkort heller även om jag hade haft en bil. Jag sneglade på Justin och kom på att han kört mig hit.
- Eh... Justin? Du skulle inte kunna köra mig hem va? frågade jag och log oskyldigt.
Han kollade upp på mig och log.
- Jo självklart! Men jag måste ringa Kenny, det är ju han som kör.
Jag skrattade.
- Jo, det är la sant. Vart är han förresten? Skulle inte han vara med? frågade jag och kollade mig omkring efter honom.
- Jo, det var han också. Men han var ovanligt osynlig ikväll, vet inte riktigt varför. Men det var ju inga problem så han behövde ju inte göra något och sen när vi åkte hit så åkte han någon annanstans eftersom jag är säker här, inget kan hända mig. Eller inget SÅNT iallafall, berättade han och log.
Jag nickade.
- Tracey, hur tar du dig hem? ropade Caitlin från poolen.
Jag vände mig om och kollade på Caitlin där hon låg i poolen. Nu när jag stod här på sidan med handduk runt mig såg det väldigt kallt ut i vattnet.
- Justin... eller jag menar Kenny kör mig, ropade jag tillbaka.
- Okej. Bra, sa hon och dök ner i vattnet.
- Jag går in och ringer Kenny, snart tillbaka, sa Justin bakom mig.
Jag drog handduken hårdare runt mig och gick ner och satte mig på en solstol som stod brevid poolen. Jag satt och kollade mig omkring i deras trädgård och väntade på att Caitlin skulle komma upp till ytan igen. Dom hade en ganska stor trädgård. Väldigt grön, fast i detta ljuset som var jättemörkt var den inte speciellt ljusgrön, det såg ganska läskigt ut. Jag hade inte velat sitta här ensam. Mitt på gräsmattan stod en gigantisk studsmatta som jag inte lagt märke till förräns nu. Den verkligen krävde min uppmärksamhet, drog mig till den. Ville att jag skulle springa dit och hoppa. Det kanske bara var min egen fantasi som gick studsmattan att dra mig till den. Men jag gav iallafall efter och ställde mig upp och sprang dit, eller mer hoppade dit och hoppade upp på studsmattan och började hoppa. Jag började skratta för mig själv.
- Tracey? Vad gör du? hörde jag Chaz ropa till mig.
Jag stannade upp och kollade på honom där han stod och kollade på mig vid poolen.
- Hoppar. Märktes inte det?
Han började skratta och satte sig ner på marken och höll sig på magen. Justin kom ut och såg honom sitta där på marken och kollade runt på oss andra för att se vad han skrattade åt. Han verkade inte lägga märke till något konsigt, så han såg väldigt förvånad ut vilket fick mig att le fånigt och skratta tyst för mig själv.
- Vad skrattar han åt? frågade han och förvåningen hördes tydligt i hans röst.
Jag ryckte på axlarna. Jag hoppade ner från studsmattan och sprang fram till honom. Jag kände att jag hade otroligt mycket energi och jag tror det syntes på mig.
- Nå? Vad sa Kenny?
Justin kollade på mig med en underlig blick.
- Vad har hänt med dig? frågade han.
Jag log oskyldigt mot honom.
- Inget.
- Kenny är iallafall här om 10 minuter, sa Justin.
- Okej, sa jag och nickade.
Jag gick ner och satte mig i solstolen igen, men nu behövde jag inte vänta på Caitlin så jag hann inte hitta något som tog min uppmärksamhet.
- Hur gör vi imorgon? frågade jag.
- Hon ska ju på dejt, så vi får hjälpa henne och sen är det bara du och jag baby, sa Payton och blinkade flörtigt mot mig.
Jag blinkade tillbaka och vi båda började skratta hysteriskt mycket. När vi lugnat ner oss tog jag ett djupt andetag och fortsatte samtalet.
- Okej, så... jag kommer hit när jag vaknat typ? När börjar festivalen?
- Är det festival imorgon? frågade Ryan bakom mig.
Vi alla tre nickade.
- Vi måste ju dra dit! sa han och lät väldigt uppspelt.
- Ja, men det är ju klart! instämde Chaz.
Vi skrattade åt dom.
- Justin, ska du med? frågade Chaz och jag vände mig om och kollade på honom.
Han skakade på huvudet.
- Jag kan inte. Eller kanske på kvällen, men inte på dagen.
Han såg både glad och ledsen ut på samma gång.
- Varför? frågade jag.
- Jazzy fyller år, sa han och log stort.
- Just det ja! sa Caitlin och hennes ansikte sken upp när hon sa det eller när hon kom på det.
- Det hade jag glömt, suckade Ryan.
Justin log.
- Aye, det är lugnt. Gå utan mig. Jag måste kanske ändå till studion.
- Du skojar? Det är ju fredag? klagade Chaz.
Det hördes en dörr som öppnades och stängdes och sedan steg som kom mot baksidan. Våra blickar vändes mot dörren och ut steg Kenny.
- Kenny! Jag vet att det är Jazzys födelsedag imon, men Justin måste väl inte jobba? hördes Caitlins röst. Hon lät inte alls glad.
- Kanske. Jag vet faktiskt inte. Men nu ska han iallafall hem, sa Kenny och log mot Caitlin.
Jag reste mig upp och sa hejdå till alla. Berättade även för Caitlin och Payton att jag skulle komma imorgon när jag vaknat. Justin, jag och Kenny gick ut och satte oss i bilen och Kenny startade bilden och började köra iväg.
- Hur mycket fyller hon? frågade jag när vi stannat utanför hotellet.
Bilfärden hade varit väldigt tyst, bara radion hade hörts.
- 3 år. Det är min lillasyster, förklarade han och log.
- Jaha. Okej, då förstår jag.
Jag log mot honom och klev sedan ut ur bilen.
- Vi syns kanske imorgon då. Godnatt Justin. Godnatt Kenny, sa jag innan jag stängde dörren och backade.
Kenny log och lyfte handen som i ett hejdå och Justin log han också och vinkade hejdå och sedan såg jag hur dom svängde ut och körde iväg.


Kapitel trettiotvå. Ganska tråkigt kapitel, eller vad tycker ni? Jag tycker då att hittills har allting varit ganska tråkigt xD Men det är för att jag vet inte vad som ska hända riktigt. Jag vet på ett ungefär, men bara för att jag vet vad som ska hända betyder inte att det blir bra xD Men ni får gärna kommentera och berätta vad ni skulle vilja skulle hända :D

Nu kommer inget mer kapitel förrän imorgon kväll eller på tisdag. Jag är inte hemma och mina papper är slut (a) När jag kommer hem börjar jag även med bilder igen! :D Och jag ska även försöka fjäska med min syster så hon hjälper mig och gör en finare design till bloggen (a) Eller inte design, men en header, annan bakgrund, annan textstil... ja ni vet? xD Så det blir snyggare.
 
Men så länge kan ni väl kommentera och berätta vad ni tycker om detta och de andra kapitlerna som ni fått dessa dagarna och alla andra dagar ;)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Superbra som vanligt! Älskar din stil och att du inte skriver om sammma saker som alla andra. Du har en egen novell och den är superbra! Fortsätt så! P.S. Det förra kapitlet var också super, men min data vägrar att gå in så att jag kan kommentera det :(



//Kajsa :D

2011-06-06 @ 07:18:02
URL: http://minanovelller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback