Kapitel trettiosex

[Klicka på bilderna för att se dom större]
När filmen var slut var klockan fem.
- Caitlin när skulle ni ut? Har ni snackat något mer sen igår? Sms eller nåt? frågade jag och kollade på henne.
- Ja, igår kväll... Han kommer och hämtar mig klockan 6.
Jag kollade på klockan. Försökte lista ut när och hur vi skulle göra henne iordning och samtidigt fixa oss själva. Vi visste ju vad hon skulle ha på sig. Så i stort sett skulle hon bara sminka sig och sen var hon färdig. Fast å andra sidan behövde vi fixa hennes hår med.
- Vad ska du göra med håret? frågade jag.
- Eh... jag vet inte. Jag har inte tänkt på det. Något förslag?...
Hon såg bedjande mellan mig och Payton.
- ...Snälla? frågade hon.
Vi suckade. Jag kollade mig omkring och försökte komma på något och kom på mig själv med att stirra på datorn. Jag kollade tillbaka till Cailtin och sedan mot datorn igen.
- Vi skulle ju alltid kunna hitta något på datorn och härma det.
Caitlin kollade osäkert på mig.
- Det kommer bli katastrof, viskade hon.
- Nejdå! Kom igen! Ge det en chans. Jag tycker det låter jättebra, sa Payton.
Jag och Payton hoppade upp ur soffan och hoppade fram till datorn. När vi fått igång den och skulle logga in märkte jag att Caitlin fortfarande inte var med oss. Jag vände mig om och såg henne sitta och stirra ut i luften.
- Vad är det Caitlin? frågade jag.
Hon kollade på mig och hennes blick såg ut som en skrämd fågelunge.
- Caitlin? Vad är det?
- Tänk om detta blir katastrof? Om han inte gillar mig? Om... ja... du vet.
Jag skrattade lågt och kollade med en mjuk blick på henne.
- Kom. Det kommer gå jättebra! Du kommer ha jättekul! Han kommer att älska dig!
Hon log lite.
- Tror du? viskade hon.
Jag nickade.
- Absolut! Kom nu, sa jag och vinkade för att förtydliga det jag sa.
Hon reste sig och kom fram och satte sig på stolen framför datorn. Jag och Payton ställde oss på var sin sida om henne. Vi sökte på någon söksida och skrev håruppsättningar. Vi bläddrade igenom där ett tag och hittade en superfin håruppsättning. Den såg rätt svår ut, men jag och Payton skulle nog kunna fixa den.
- Hinner vi? frågade Caitlin och kollade mellan oss.
Vi nickade.
- Jadå, men vi får börja nu då. Annars lär vi inte hinna.
Caitlin och Payton sprang upp på rummet medans jag satt kvar och skulle försöka få ut en kopia på hur det såg ut.
- Christian! Kan du hjälpa mig? bad jag honom när jag såg honom gå förbi vardagsrummet.
Han stack in huvudet och såg frågande på mig. Jag pekade på datorn.
- Kan du hjälpa mig få ut den här? frågade jag och gjorde en grimas.
Han skrattade.
- Ja.
Han kom fram och tog stolen ifrån mig och satte sig framför den. Han klickade på massa med knappar och massa olika saker och sedan hördes ett ljud från en maskin brevid datorn. Jag gissar att det var skrivmaskinen. Jag såg tacksamt på Christian.
- Tack!
När bilden kommit ut tog jag den och så sprang jag också upp på Caitlins rum.
- Färdiga för att börja? frågade jag.
De nickade.
- Okej, här är bilden. Jag tror vi ska locka allting först och sedan sätta upp det här, här och här, sa jag och visade löst i hennes hår hur jag hade tänkt det.
De nickade igen. Jag log mot dom.
- Okej, då börjar vi.
Jag kollade mig omkring och såg klockan. Redan kvart över 5.
- Payton, kan inte du sminka henne medans jag gör hennes hår? frågade jag.
De båda sken upp.
- Jo det kan jag, sa Payton.
Jag nickade och satte igång med Caitlins hår. Hennes hår var väldigt lent och mjukt så skruvarna ville inte riktigt stanna kvar i håret, men utav mycket spray och lite vax från Christian så hade jag nu lyckats få hela hennes hår med lockar.
- Kan vi inte bara ha det såhär? frågade Payton.
Jag skakade på huvudet och kollade på bilden.
- Vi ska göra alltihop, sa jag och log för mig själv.
Jag fortsatta med att studera bilden och tänkte efter hur jag skulle göra. Jag testade med bara mina händer några gånger för att försöka få en bild på hur det skulle se ut när det var färdigt om jag gjorde på de olika sätten. Efter massor med hårnålar och några andra klämmor och ännu mer spray så backade jag och kollade på hennes hår bakifrån. Jag nickade.
- Färdig, sa jag och log stort i spegeln mot Caitlin.
- Jag vill se! sa Payton och kom och ställde sig brevid mig.
Det kom ett "wow"-läte från henne när hon såg det. Hon kollade på mig och sedan tillbaka på håret.
- Har du jobbat som frisör eller gått en skola med det eller nåt? frågade hon.
Jag skakade på huvudet. Nej, det hade jag ju inte. Ingenting sånt. Jag hade inte gått i skolan överhuvudtaget ju. Men däremot så hade jag sätt hur folket hemma hade gjort i mitt hår och jag hade många gånger gjort saker i Angys hår. När vi hade tråkigt då, annars hade vi personer som gjorde det åt oss.
- Nepp, ingenting. Jag har bara... jag vet inte. Jag bara kan det, sa jag och log mot henne.
- Jag vill med se! sa Caitlin.
Jag log och böjde mig fram och tog spegeln som låg på bordet framför oss. Jag speglade spegeln i spegeln som var fast i bordet och gjorde så att hon såg både bak och fram. När hon såg håret kom det ett "wow"-ljud från henne också.
- Jättefint. Tack Tracey! Och sminket är också jättefint! Tack båda! Ni är underbara!
Hon kollade på något i spegeln och spärrade upp ögonen.
- Jag måste klä på mig! Klockan är 5 i 6!
Jag vände mig om och såg klockan. Nej, den var inte bara 5 i. Den var 5 över.
- Ja! Skynda!
Hon reste sig och var påväg mot garderoben när det ringde på dörren. Vi kollade panikslaget på varandra. Jag tog ett djupt andetag.
- Ta det lugnt. Vi hinner. Payton, hjälp henne med kläderna så öppnar jag, sa jag och sprang ut genom dörren.
Det ringde på dörren än gång till. Jag sprang ännu fortare och krockade med Christian när han var påväg mot dörren.
- Sorry Christian. Caitlin. Dörren. Dejt. Nu öppna. Prata sen, sa jag och pekade runt omkring mig i luften.
- ookej.... sa han och vände och gick därifrån.
Jag pustade ut och öppnade dörren.

Kapitel trettiosex. Sorry att ni inte fick det igår eller iförrigår, men jag har börjat sommarjobba nu och jag var jättetrött! Jag har gått och lagt mig klockan 9 sedan i måndags xD hahaha. Sjukt. Men här är ett kapitel, vet inte hur bra det är egentligen... Menmen... bättre än inget väl? *ler* Aja, kommentera och berätta vad ni tycker! <3 :)

Bild:
1. Caitlins hår framifrån och från sidan.
2. Hennes hår bakifrån.
3. Tracey pratar med Caitlin och Payton i soffan. (Igga att hon ser så chockad ut)
4. Tracey bossar med Christian. (Igga att hon ser så arg ut xD)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det var superbra!!



//Kajsa :D

2011-06-23 @ 08:50:56
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Ebba

jättebra, meer!

2011-06-23 @ 11:54:18
Postat av: Stina

Fatta hur bra det här är!

MERRAAAA!!!

2011-06-23 @ 22:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback