Kapitel trettiosju

[Klicka på bilderna för att se dom större]
Wow, tänkte jag när jag öppnade dörren och såg honom stå där utanför, fast det sa jag ju inte högt. Men han kan ha sett i mitt ansikte vad jag tänkte och tyckte. Jag var inte beredd på att se honom klädd så snyggt. Han hade slitna jeansbyxor, men jag var ganska säker på att dom var gjorda sådana, en vit t-shirt och sedan en svart kavaj över det. Hans hår såg ut som om han precis hade vaknat, men det var gjort på ett snyggt sätt. Allt tillsammans blev otroligt vackert. När jag såg på honom och föreställde mig att Caitlin stod brevid honom kunde jag inte låta bli att le.
- Hej, kom in, sa jag och ställde mig brevid dörren så att han kunde stiga in.
- Tack. Kevin, sa han och sträckte fram sin hand mot mig.
Jag log.
- Tracey, svarade jag och skakade hand med honom.
Jag hörde ett ljud från övervåningen och sedan skratt. Jag kollade ditt och rynkade ögonbrynen.
- Eh... Vänta här, hon kommer snart ner, sa jag.
Han nickade.
- Okej, jag sätter mig här, sa han och pekade på en pall som stod brevid dörren.
Jag skrattade och nickade.
- Okej.
Jag sprang upp för trappan och stannade längst upp där jag visste att han inte såg mig längre och kollade neråt. Jag log för mig själv. Caitlin hade riktigt bra killsmak, den saken var klar. Jag fortsatte in i rummet och hittade Caitlin som satt och skrattade på samma stol och Payton på golvet nedanför stolen. Jag kollade frågande på dom.
- Sa inte jag att du skulle gå och klä på dig? sa jag och skrattade åt dom.
- Jo... men... det blev inte så... Payton var ju påväg till garderoben när du gick ner men så stannade hon upp och så lyssnade vi på dig där nere och sen när du öppnade dörren och började prata fick hon typ panik eller något och började springa... eller det var iallafall vad hon skulle göra... Istället började hon glida på stället och så halkade hon på golvet och ramlade och det såg så otroligt roligt ut att jag inte kunde resa mig upp och det kunde inte hon heller... Och sen kom du upp hit och ja...
Jag skrattade åt vad hon sa.
- Det hade jag velat se. Men... Kevin är därnere och väntar på dig nu. Så du borde skynda dig.
Hennes ögon spärrades upp och jag log mot henne.
- Lugn. Gå och klä på dig nu...
Jag kollade på Payton.
-... hjälp henne, utan att ramla eller halka och utan att förstöra håret. Det går fort och sen ska ni gå iväg. Så, skynda!
De kollade på varandra och sedan tillbaka på mig och sedan började vi alla tre fnissa som galningar.
- Hallå? Vad gör ni häruppe? Kevin börjar bli rätt rastlös därnere, sa Christian och klev in i rummet.
Vi alla tre tystnade och stirrade på honom. Jag sneglade mot Caitlin.
- Säg att hon snart är färdig. 3 minuter, högst! Okej? Tack!
Vi sprang in i garderoben och började dra av Caitlin kläderna hon hade på sig. Om någon hade gått in just då hade dom säkert trott att jag och Payton våldtog henne eller något liknande. När hon bara stod i BH och trosor kollade jag upp och ner på henne.
- Are you ready girl? sa jag och blinkade mot henne.
Hon andades in och ut.
- Jag tror det. Kom igen, ta på den! sa hon och tog klänningen ifrån mig.
När vi hade klätt på henne och stod ovanför trappan frågade jag igen.
- Redo?
Hon nickade bestämt.
- Ja. Nu kör vi.
- Inte vi. Du, sa Payton och log.
Hon himlade med ögonen och gick ner.
- Snubbla inte, viskade jag.

Kapitel trettiosju. Bra? Dåligt? Kommentera och berätta vad ni tycker!!

Bild:
1. När hon öppnar dörren och ser så förvånat på Kevin. Föreställ er att hon ser så förvånad ut men att hon samtidigt ler lite.
2. När hon skrattar åt Payton och Caitlin på golvet.

Jag är väldigt ofokuserad just nu, för idag började ju Pretty Little Liars på 3an och jag såg det första avsnittet. Och när jag hittar en serie som jag tycker om... som jag tycker om redan från första kvarten av första avsnittet, då blir jag ganska obsessed med den serien och får ett sug av att jag måste fortsätta se tills det inte finns några avsnitt kvar... och så är det just nu med PLL. Tyvärr. Det är knäpp, för jag tycker inte om att bli så obsessed men jag blir det ändå och kan inte låta bli att kolla, så... ja... detta kapitlet kanske är jättedåligt och inte alls... ja... bra. Men jag skyller det på att jag är så ofokuserad och inte alls skrivsugen just nu xD Hoppas ni förlåter mig (a) hahaha.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag vet exakt vad menar med beroende, när jag började kolla på One Tree Hill tog det tre dagar för mig att kolla på sju säsonger(18-23 avsnitt/säsong). Men detta kapitel var bra, inte ditt bästa, men fortfarande väldigt bra!



//Kajsa :D

2011-06-27 @ 08:27:24
URL: http://minanovelller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback