Kapitel tjugo

När jag kom ut ur badrummet och gick mot vardagsrummet slängde jag en blick på sängen. Där såg jag inte vad jag väntat mig och suckade samtidigt som jag skrattade lågt.
- Justin! ropade jag.
Justin hade somnat och låg nu ner på sidan med slutna ögon och såg ut som en bebis. Jag log. Jag gick och klädde på mig. Jag tog på mig min nya lila tjocktröja, ett vitt långt linne och leggins, till det tog jag ett par ballerina skor. Sedan gick jag tillbaka ut till sovrummet och satte mig på sängen brevid Justin. Jag skakade honom.
- Justin, vakna.
Han vaknade inte utan vände sig bara om. Jag log.
- Justin? Hallå?
Jag satt brevid honom ett bra tag innan jag gav upp. Ska jag väcka honom eller låta honom vara? Jag bestämmde mig för att låta honom vara. Han hade ändå varit vaken hela natten. Jag grävde efter mobilen som jag lagt i fickan och slog Caitlins nummer för andra gången.
- Hej, var är ni? frågade hon när hon svarade.
- Eh, har det redan gått en timme? frågade jag förvånat tillbaka.
Hon skrattade.
- Ja.
- Oj. Eh, men Justin har somnat och jag kan inte väcka honom. Jag har försökt.
Hon skrattade igen.
- Testa att hälla en hink iskallt vatten över honom.
- Nähä du!... Sa jag chockat. Sedan slappnade jag av och log avslappnat mot honom... Jag låter honom sova. Men kan ni komma och hämta mig?
- Självklart. Vi är där typ snart.
- Smsa eller ring när ni är utanför, sa jag.
- Japp.
Jag la på och gick ut i badrummet. Jag rotade i min  necessär och hittade min mascara. Jag målade på och när jag var klar kollade jag på mig själv. Jag ryckte på axlarna. Det kunde ha varit värre. Min mobil ringde och jag skyndade mig ut för att svara.
Hej! Vi är utanför nu.
- Okej, jag kommer ut. Ses snart!
Jag tog min mobil och min nyckel och var påväg ut från dörren när jag kom ihåg Justin på min säng. Jag gick in igen och skrev en lapp att jag åkt utan honom för at han behövde sova. Sedan skyndade jag mig ut. När jag kom ut från hotellet kollade jag mig omkring. Vad hade hon för bil? tänkte jag. Inte långt efter hörde jag en tuta från en vit stor bil några meter ifrån mig. Jag såg Caitlin  stoppa ut huvudet och vinkade på mig.
- Sorry. Jag behövde skriva till Justin att vi sket i honom.
- Det är lugnt, sa hon och log.
Jag hoppade in i baksätet och presenterade mig för tjejen som satt brevid Caitlin.
- Hej, jag heter Tracey Hathaway.
Jag tänkte på mitt och Justins samtal i natt och log.
- Hej. Trevligt att träffas. Payton Burrows.
Jag kollade sicksack mellan dom och log.
- Så Shopping time? frågade Caitlin och jag nickade.
- Vad ska vi shoppa? frågade Payton och kollade på mig.
- En klocka eller två och en kamera.
Dom båda skrattade.
- Klockor? Varför då? frågade Cailtin mellan sina skratt.
- För att jag ska veta vad klockan är. Förresten vilket datum är det idag?
- Det är den 29 maj och det är Fredag! VILKET BETYDER HELG!! Tjöt Payton.
- Åh Okej. Bra. GO HELG!
- GO HELG! Stämde de båda in.
Vi skrattade.
- Fast mitt liv är typ helg hela tiden, sa jag.
- Vad menar du?
Caitlin sneglade över sin axel på mig efter att hon ställt sin fråga.
- Eh, för jag går inte i skolan. Eller jo, det gjorde jag men jag hade hemundervisning.
De båda såg drömmande ut.
- Tänk om jag hade sån tur, suckade Caitling.
- Det är inte tur. Det är skittråkigt! Det är mycket roligare att gå i vanlig skola.
- Men du kan ju alltid sova länge? sa Payton som i en fråga.
Jag nickade.
- Men jag hade knappt några kompisar.
Allt det jag berättade för dom var sant och det kändes otroligt skönt att inte behöva ljuga. Jag hade ljugit tillräckligt mycket.
- Hm, kanske inte. Men nu har du oss! sa Caitlin och log brett.
- Precis! stämde Payton in.
- Ja, tack gode gud för det! sa jag och log mot dom.
Vi kom fram till köpcentret där vi varit igår och steg ur bilen när Caitlin parkerat.
- Välkommen tillbaka, sa Caitlin och smällde igen dörren.
- Tack! sa jag och neg elegant.
Vi skrattade och gick mot ingångarna. När vi var nästan framme vid dörrarna stannade Caitlin.
- Aye! Du kan ju börja med oss!
- Vad snackar du om?
Jag kollade på Payton och först var hon lika förvirrad som jag, men sen sken hon upp som en sol.
- JA!
- Vadå "JA!"?
- Du kan börja skolan med oss Tracey!!

Kapitel tjugo. Det känns som det var evigheter sen jag la in ett kapitel. Jag är ledsen för det. Men... jag vet inte riktigt varför.
Kommentera vad ni tycker och var ärliga. Jag hoppas jag kommer lägga upp ett till kapitel idag :) Men vi får se :) Ha det bäst sålänge!

Bild: Justin sover. Och i berättelsen ligger han ju självklart inte med en dator, men det är så han ligger. I den ställningen typ.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Haha det är superbra!! //Kajsa :D

2011-05-11 @ 16:10:05
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Stina

meeeer :)

2011-05-11 @ 17:48:18
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera, fett braa!

2011-05-11 @ 20:33:15
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback