Kapitel tjugofyra

[Klicka på bilderna för att se dom större]

Jag visste inte riktigt vart jag gick. Jag bara gick och följde mina instinkter. Just nu gick jag på en trottoar med havsutsikt åt ena hållet och på andra sidan om mig, på min högra sida fanns det en massa skyltfönster. Jag gick och kollade in i skyltfönstrerna samtidigt som jag försökte hålla tillbaka tårarna. Det gick förvånandsvärt lätt, det var ungefär 10-15 minuter sen som jag gått ifrån Payton och Caitlin. Jag intalade mig själv till att det fanns en anledning till varför dom gått. Men egentligen överreagerade jag. Dom hade väl inte gjort något fel? Jag är bara en mes. Jag kom fram till en butik och ett fönster med bröllopsklänningar och stannade och kollade på dom. Dom var otroligt vackra. Speciellt en av dom. Den skulle jag vilja gifta mig i en dag. Jag suckade. Den tanken fick mig att tänka på hemma. Jag saknade Italien, min lillasyster. Detta kändes förjävligt. Här var jag ensam ute... jag kollade mig omkring och såg ingenting jag kände igen... i ingenstans typ och livet kunde knappast bli sämre. Precis när jag tänkt den tanken försvann solen bakom ett gigantiskt moln och jag kände en droppe mot mitt huvud. Jag suckade och gick in i bröllopsbutiken. Jag gick fram till disken och frågade den mest underliga fråga dom någonsin fått.
- Har ni något taxinummer?
Jag log mot hon i kassan och hon log tillbaka. Hon skakade på huvudet.
- Nej, men vi har en telefonkatalog. Vänta en sekund.
- Okej, tack.
Hon gick iväg och rotade bland några papper och kataloger. Hon kom tillbaka och gav mig den.
- Tack så mycket.
Hon nickade och gick iväg igen. Jag kollade efter henne och såg att hon ställde sig och pratade med en annan kvinna. Dom nickade flera gånger åt mitt håll. Jag bestämde mig efter en stund för att skita i dom och började leta efter ett taxinummer. Det tog en stund att hitta rätt för jag hade inte en aning om hur man hittade nummer i en telefonkatalog. Men efter mycket funderande och letande hittade jag ett nummer. Jag tog upp min mobil och slog numret. När jag kom fram bad jag om en taxi till bröllopsaffären. Killen eller mannen jag pratade med sa att han skulle vara utanför om ungefär 10 minuter. Jag la på och slog ihop katalogen. Jag såg att kvinnorna fortfarande stod och pratade och ibland nickade dom mot mig. Jag undrade lite vad dom pratade om, men brydde mig inte tillräckligt mycket för att göra en stor sak av det. Istället kollade jag min mobil om jag hade fått något sms eller om någon ringt. Ingenting. Men jag hann se att klockan var 1.30 pm. Samma kvinna som förut kom fram till mig igen med ett leende på läpparna.
- Fick du tag på en taxi? frågade hon.
Jag nickade.
- Okej, vad bra.
Hon kollade sig omkring och kollade sedan in i mina ögon och såg väldigt självsäker ut och så log hon på ett professionellt och allvarligt sätt.
- Får jag fråga hur gammal du är?
- Självklart. Jag är 16 år, sa jag rakt på.
Jag var förvirrad och förvånad över frågan men det försökte jag dölja så mycket som det gick. Hon såg så allvarlig ut så jag vågade inte precis visa hur jag egentligen tyckte och tänkte. Eller kände. Kvinnan nickade.
- Skulle du vilja vara modell för oss? Vi ska göra ett nummer i vår tidning om unga som gifter sig tidigt och du skulle vara jättebra om du skulle vilja ställa upp. Du får självklart betalt och allt som ett vanligt jobb erbjuder. Men du skulle ju behöva prata med dina föräldrar och så, men...
Jag avbröt henne mitt i hennes mening.
- Jag är myndig. Jag skulle gärna vara modell för er, sa jag och slängde en längtansfull blick på den fina vita klänningen i fönstret.
Kvinnan vände sig om och kollade vad jag kollade på och så log hon mot mig. Nu lite mer avslappnat och inte lika allvarligt.
- Okej. Här har du vårt nummer, sa hon och gav mig ett litet kort med butikens namn, adress och nummer.
- Tack. Jag gissar att ni vill ha mitt nummer också? frågade jag.
- Ja, tack.
Jag skrev ner det på en lapp och gav den till henne. Jag hade inte haft mobilen länge men jag hade redan memorerat numret.
- Tack ska du ha. Ha en bra fortsättning på dagen.
- Tack, detsamma, sa jag och vände mig om och gick ut.
När jag kom ut hade det slutat regna, men det doftade regn. Det luktade varm blöt trottoar. Det var nog den godaste doften ever. Doften efter regn på en varm trottoar. Sommardoft.  Det var inte ofta man kände den doften hemma i Italien, men då man gjorde det satt jag alltid ute på min balkong och sniffade i luften och log.
Ute på gatan såg jag mig omkring och såg en taxibil lite längre ner på gatan. Jag gick dit och satte mig i baksätet. Jag berättade vart jag ville någonstans och han började köra. På radion spelades någon låt som jag inte kände igen, men jag kände igen rösten. Chauffören visste i alla fall vilken låt det var för han sjöng med i låten på vissa ställen.
- Ursäkta mig, vem är det här?
- Det här? Du menar du radion?
Han kollade på mig i bakspegeln. Varför gjorde alla taxichaufförer det för? Jag nickade åt hans fråga.
- Låten heter overboard och den sjungs av Justin Bieber och Jessica Jarrell.
Jag blinkade av förvåning och medans jag kände att mina kinder blev röda vände jag mitt huvud mot fönstret och låtsades som ingenting.
- Pinsamt, mumlade jag för mig själv.


Kapitel tjugofyra. Oj. Förlåt mig. Jag skulle ju lägga upp detta efter skolan. Det hade jag tänkt göra faktiskt. Men jag kom inte hem förrän vid 6 tiden, för jag åkte med mina kompisar in till stan och kollade på balklänningar... Vår skola ska ha en avslutningsbal för 9orna och jag och mina kompisar var och letade efter klänning idag. Jätteskoj!! :D Och iaf, sen när jag kom hem därifrån så åt jag och sedan gick jag ut med en kompis som precis kommit hem från Grekland... Så ja... Egentligen kom jag precis hem från skolan nu... Det är först nu typ som jag verkligen är hemma som i hemma. Och kapitlena tar ju ett tag och skriva in och sånt med. Menmen, här kommer det iallafall :) Nå, vad tycks? Bra, dåligt? Kommentera vad ni tycker :)

Bild: 1. Klänningen som hon såg i skyltfönstret, som hon en dag vill gifta sig i och som hon slängde längtansfulla blickar mot.
2. När hon kollar längtansfullt på klänningen. Jag vet det är inte en jättebra bild, men det är typ den närmsta jag kunde komma utan att behöva leta ihjäl mig såhär sent när jag borde sova (a)
Låt: Klicka HÄR för att höra låten som spelades på radion.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Superbra!!! //Kajsa :D

2011-05-20 @ 07:04:06
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Madeleine

meeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-05-20 @ 07:59:32
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Bieber Cash

Hej älsk!

Här har du länken!

http://justindrewbeebs.blogg.se/

Det har bara kommit ut fem kapitel, men jag tycker den verkar lite intressant! :)

Love you babe! <3

2011-05-20 @ 10:31:01
URL: http://biebercash.blogg.se/
Postat av: Bieber Cash

Awesome bruden! ;) Har äntligen catchat up lite! ;) <333

Love ya <33

2011-05-20 @ 11:07:57
URL: http://biebercash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback