Kapitel tjugotvå

[klicka på bilden för att se den större]
Caitlin berättade att vi letade efter en bra kamera och lite annat om kameran.
- Det låter som du redan vet vilken kamera du letar efter, sa han och skrattade lågt.
Jaja, det gör hon. Hon vill bara ha en anledning att snacka med dig, tänkte jag och log.
- Eh, ja. Det vet jag. Men jag undrar om ni har den inne och vad den kostar.
- Okej. Jo det har vi kanske. Vad är det för sorts kamera och märke? Modell?
Hon berättade och han nickade och gick för att hämta den. Caitlin vände sig mot oss.
- Förlåt Tracey.
- För vadå? frågade jag förvånat.
- Du kanske inte ville ha den kameran.
Jag skrattade.
- Det är lugnt. Jag kan ta vilken som helst bara den är bra, funkar och har mycket minne.
Hon nickade.
- Okej, det kan jag fixa. Alltihop.
- Bra det. Caitlin... det går ju asbra för dig så kan vi gå och sätta os därute så länge?
- Ja, jag behöver bara något att betala med.
- Just det. Här..., sa jag och räckte henne mitt nya kort. ...Det finns tillräckligt mycket pengar på det.
Hon log stort och nickade.
- Okej, jag kommer ut sen.
- Bra. Ha så kul. Fråga efter en dejt på samma gång, sa jag och blinkade mot henne.
- Hehe, skrattade hon.
Jag och Payton vände oss om och gick ut och jag skrattade.
- Hon är grym! sa jag.
- Erkänn? sa hon tillbaka och log.
Jag nickade. Jag hade bara känt Caitlin i en dag, men precis som med Justin kändes det som jag känt henne i hela mitt liv. Det var underbart. Detsamma gällde Payton. De var riktigt snälla båda två och även fast jag känt dom så kort, så kändes dom som mina riktiga vänner. Dom var mina riktiga vänner, men dom kändes som mer än bara vanliga vänner som jag precis träffats. Det kändes äkta.
Jag såg ett litet café lite längre bort-
- Kan vi inte gå och sätta oss där? sa jag och nickade mot cafét.
- Jo, visst.
Vi gick dit och satte oss ner.
- Tror du Justin har vaknat? frågade jag henne.
Hon ryckte på axlarna.
- Kanske. Men när han väl sover, så brukar han sova djupt och länge. Speciellt om han inte sovit på natten, sa hon och log.
En servitriss kom och frågade vad vi ville ha. Jag beställde en Coffée cooler och hon beställde en jordgubbsmilshake. När vi nästan druckit upp våra drickor och suttit där och snackat i en... ja länge, kom Caitlin fram till oss och hon sken som en sol.
- Gissa vart jag ska imorgon?
- Ingen aning, sa jag och log.
Payton ryckte på axlarna och log också. Vi båda visste vad hon skulle säga, men man såg på henne att hon ville berätta själv så jag lät henne göra det. Sola i sitt eget solsken liksom.
- JAG SKA PÅ DEJT!! tjöt hon. Fast det är dock ingen romantisk dejt, inte än. Det är festival-helg denna helgen, så vi ska dit, sa hon och log brett.
Hon satte sig ner på bänken brevid mig.
- ÅH VAD KUL! Tracey vi måste också gå! sa Payton.
Caitlin såg ledsen ut. Förmodligen över två saker. 1. För att Payton totalt skitit i det hon sagt, inte med mening såklart och 2. för att vi skulle dit utan henne.
- Gumman, vi väntar på dig! Din dejt kan ju inte ta så lång tid, sa hon och log mot Caitlin.
- Bra, sa hon och log tillbaka.
- Men berätta mer! Vad hände!? Du var ju borta länge! påmanade jag.
Hon berättade för oss i detalj vad som hade hänt. Om hur han kom tillbaka med kameran och berättade om den. Sedan hade han tystnat och kollat på henne, hon hade blivit röd om kinderna. Han hade kommenterat det och hon hade lett jättestort. Sedan hade han kollat ner i golvet och direkt efter det upp i hennes ögon och frågat om hon ville gå med honom till festivalen imorgon. Hon hade sagt ja och hans ögon hade lyst av glädje. Dom hade stått och pratat om något och så hade hans arbetskompis harklat sig och han hade skrattat lågt och sagt att han måste fortsätta jobba, då hade hon betalat kameran, sagt hejdå och kommit till oss.
- Awww, sa jag och log brett. Jag önskar så att det var jag.
- Jag med, stämde Payton in. Det är sååå fuskigt!
Jag nickade och Caitlin fick ett jätteflin på läpparna.
- Men vad ska jag ha på mig? sa hon och leendet försvann.
- Vi får väl hitta på något, men först måste vi hitta en klocka!
Dom nickade. Vi reste oss upp och gick och letade efter en bra affär där det kunde finnas en snygg klocka till mig.  Efter mycket vandring och letande hittade vi en inredningsaffär. Vi gick in där och kollade.
- Vad för klocka letar du efter? frågade Caitlin.
- ööööh... Jag har ingen aning. En snygg?
Payton skrattade.
- Hmmm, vad sägs om denna?
Hon höll upp en väldigt vanlig och tråkig klockan. Jag skakade på huvudet.
- Nej tack, sa jag och log.
Jag kollade mig omkring och fick syn på en mellan stor klocka på fot. Den var svart och inte så jätteudda, men den var inte vanlig heller.
- Den... sa jag och pekade... ska jag ha.
Jag gick till den och tog upp den.
- Denna ska jag ha. Den är som gjort för mig.
- Snygg.
Jag nickade. Det var den. I alla fall tyckte vi det.

HAHAHA vilket udda kapitel... xD Aja... det får vara så, hahaha. Nåå, vad tycks? Bra? Dåligt? Kommentera och berätta vad ni tycker :) Ni får gärna berätta vad ni tycker är bra, vad ni tycker är dåligt. Vad ni kanske vill ska hända? Vad ni inte vill ska hända? :) Kom igen, kommentera! :D <3

Förlåt för att det inte kommer upp kapitel så ofta, men ja... jag har ju skola och jag är jättetrött hela tiden så jag vill helst sova hela tiden(tyvärr går ju inte det). Men ja, jag gör mitt bästa :) <3

Bild: Kameran dom köpte. Jag vet att det förmodligen inte är den bästa kameran som dom kunde köpa. Men jag ville ha en lila, eller ja... och en liten som dom kan bära med sig. Inte en sån stor och klumpig.
Jag försökte hitta andra bilder som passade också och jag hittade bilder... men min dator samarbetar inte med mig, så ja... den vill inte lägga upp bilder. Så det blir inga fler bilder till detta kapitlet :/

Nu ska jag sova. Godnatt. Vi hörs imorgon :D <3

Kommentarer
Postat av: ....

Bra del.

2011-05-16 @ 00:39:42
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Det är super,asabäst!! Längtar asmycket tills nästa kapitel kommer! //Kajsa :D

2011-05-16 @ 07:26:37
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Madeleine

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera! :)

2011-05-16 @ 22:21:37
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback