Kapitel fyrtiosex


Förra kapitlet:

- Nu tar vi gruppfotot! sa jag och drog med mig Justin och Caitlin upp.

Resten följde efter och vi samlades framför min dator och tog ett foto och laddade upp det på twitter så att Angy kunde se det. ”I miss you! My friends says Hi! <3” skrev jag brevid bilden.


- KRIIIG! ropade Caitlin samtidigt som jag gick en kudde i ansiktet.
Jag ramlade omkull i soffan där jag stod och dansade till Lady Gagas Eh eh. Jag skrattade och kollade samtidigt förvånat blandat med road min på Caitlin.
- Är det krig du vill ha? frågade jag och hoppade upp på fötter igen och grabbade tag i en kudde som låg brevid mig i soffan. Jag började slå tillbaka och där stod vi mot varandra och balanserade i soffan samtidigt som vi skrattade hysteriskt och försökte slå omkull varandra. Utan förvarning flyger Christian upp från sin plats i soffan med en kudde i händerna och slår till Caitlin lite halvhårt så att hon skrattande faller omkull i soffan. Jag var mitt uppe i ett laddat kast så jag flög framåt och missade Caitlin precis men träffade istället Christian som stod lite längre bort. Efter att mitt slag träffat Christian så träffade kudden Caitlin i ansiktet på vägen ner. Innan jag hann ta kontrollen över min balans hade jag redan snubblat och landat på Caitlins rygg.
- CHRISTIAN! tjöt vi båda två och vi och även de andra började skratta igen.
Utan att vi sagt något och med bara en menande blick kastade vi oss både två över Christian och började halvslå på honom med våra kuddar. Killarna måste ha tyckt det var lite orättvist för de började också slå på oss. Efter ännu en kort stund gav sig även Payton in i vårt kuddkrig.
Även fast de var fler än oss tjejer så lyckades vi få massa med fördelar och lyckades göra så vi var dom som bestämde och vann.
- Okej. FRED! ropade Christian som fortfarande låg underest efter att jag och Caitlin flygit på honom.
Stackarn, tänkte jag för mig själv men i ansiktet hade jag ett stort flin.
- Säkert? Låter ni oss verkligen vinna? frågade jag och höjde ett ögonbryn mot honom.
Han kollade runt på Ryan, Chaz och Justin och sedan nickade han. Caitlin som satt kvar på Christian efter att alla rest på sig flinade stort.
- Det är fred om ni går och hämtar glass till oss! sa hon och kollade runt på killarna.
Det suckade och vi skrattade nöjt.
- Okej! Vi gör det! Ni vinner! sa Chaz och la ner sin kudde.
Ryan och Justin släppte också sina kuddar. Justin såg inte precis glad ut, men han visste att han knappast skulle vinna själv. Jag fnissade till för mig själv.
- Payton, ta dom! sa jag och nickade mot kuddarna.
Hon tog dom och slängde iväg dom in i sovrummet.
- Okej, fred då! Nu hämta glass, påmanade jag och log brett och skyldigt.
Det skrattade. De reste sig upp och började gå mot dörren.
- Aye! Ska ni lämna mig här? frågade Christian och kollade chockat på killarna.
De tittade alla tre ner på honom med förvånade blickar som om de glömt bort att han också var med. Justin flinade mot honom.
- Det är ju faktiskt ditt fel att vi måste hämta glass, så det här kan få bli början på ditt straff, sa han och blinkade med ena ögat mot Christian innan han vände om och gick efter Ryan och Chaz som gått ut ur rummet.
När dörren smällde igen bakom dom rann redan tårarna på mig för att jag skrattade så mycket. Justins straff var otroligt och Christians min när Justin sagt det var ännu bättre. Payton skrattade hon också medans Caitlin istället hade ett stort flin på läpparna.
- Payton, håll fast hans händer! sa Caitlin och flinet blev större.
Jag slutade nästan tvärt att skratta för att ta reda på vad hon tänkte göra. Hon böjde sig framåt och lät sitt hår falla ner över ansiktet så att topparna nuddade Christians ansikte. Sedan dinglade hon huvudet fram och tillbaka så att det måste ha kittlats. Det måste ha varit fruktansvärt. Men jag orkade inte rädda honom så istället gjorde jag det jag gjorde bäst, skrattade.


Förlåt för att det tagit sån lång tid :/ Det är nog inte så många som läser längre... Men ni som gör det... Hoppas ni gillar det. Kommentera gärna och berätta vad ni tycker. Även om det är dåligt! ...Vilket detta nog är ^^ haha.
Bilder:
1. Kuddkriget mellan Caitlin och Tracey, typ.
2. Ungefär Justins flin när han dissar Christian och går iväg utan honom.
3. Ungefär Christians min när Justin dissar honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback